מעניין

אמבטיה ראשונה בגיל 184

הצב ג'ונתן העביר 184 שנות חיים בלי להתרחץ. אבל לרגל ביקור מלכותי, הוטרינר שלו החליט שהגיע הזמן לאמבטיה

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

ג'ונתן הוא צב ענק – וגם היצור החי הקשיש ביותר בעולם: לא מזמן מלאו לו 184 שנים. לאחרונה, הווטרינר המטפל בו הגיע למסקנה שאחרי כמעט 200 שנה על פני האדמה, ג'ונתן זקוק לניקיון יסודי.

ד"ר ג'ו הולינס, הווטרינר במוצב הבריטי באי הנידח סנט הלנה (האי אליו הוגלה נפוליאון אחרי מפלתו) הסביר כי ביקורה המתקרב של משפחת המלוכה באי דרבן אותו לקרצף את ג'ונתן כך שיופיע בפני הנסיכים במלא הדרו.

למלאכת הניקיון הוא השתמש בלופה, מברשת רכה, וסבון רפואי. הוא קרצף היטב כל חלק משריון הצב, והסיר ממנו לכלוך ולשלשת בעוד ג'ונתן ממשיך לאכול עשב בנחת.

אחרי המקלחת, כאשר שריון הצב נצץ מניקיון, הולינס הבחין כי דפוס הטבעות על השריון, שבדרך כלל מספר על גיל הצב, נשחק לחלוטין עם השנים.

ג'ונתן, צב באורך מטר ו-14 סנטימטרים, הגיע לסנט הלנה לפני 134 שניים כמתנה למושל האי מסייצ'ל. במשך חייו הארוכים על האי התחלפו בו 28 מושלים בריטיים, ושמונה מלכים ומלכות הומלכו בבריטניה מאז שנולד. על אף שהוא קשיש בכל קנה מידה, הווטרינר שלו אומר שבריאותו מצוינת. סימני הגיל, עם זאת, ניכרים לא רק בשריון שלו: הוא איבד זה מכבר את חוש הריח וראייתו הולכת ונחלשת.

למה לא רחצו אותו עד היום? ד"ר הולינס מסביר שבעבר המטפלים בצבים שבאי לא השקיעו יותר מידי בבני טיפוחיהם. אבל הניקיון הוא בהחלט יתרון, הוא מציין. ג'ונתן נראה עכשיו הרבה יותר טוב – ונראה שהוא גם נהנה מהחוויה. "הוא עמד שקט כמו פסל בזמן שניקיתי אותו. אני לא יודע אם הוא נהנה מהשפשופים או חשב לעצמו: 'סוף סוף, האמבטיה הראשונה שלי!'".

 

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה