חדשות בארץ

עונת הרחצה בפתח? היזהרו מחיידקים בחול הים

מלבד הסכנות ה'רגילות' האורבות לנו בשהייה בים (מדוזות, כוויות שמש, טביעה וכדומה), מחקר חדש מתריע על סכנה נוספת המסתתרת בין הגרגרים הזהובים - חיידקים בחול הים, וכדאי להיערך אליה מבעוד מועד

אא

מחקר חדש שבדק את רמת הזיהום בחופי הארץ השונים, הגיע למסקנה חותכת: חול הים הרבה יותר מזוהם מאשר מימיו, ושופע חיידקי אי-קולי ואנטרוקוקוס. מטרת המחקר הייתה לנסות לבדוק באילו תנאים החיידקים מתקיימים לאורך זמן - בחול הים או במים. החוקרים הצליחו להוכיח שיש קשר לא רק בין עונת הקיץ לעלייה בריכוזי החיידקים בחול, כי אם גם להצביע על קשר ישיר בין מחלות מעיים שונות, לבין התכסות בחול או חפירה בו. 

צילום אילוסטרציה: שאטרסטוקצילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

אז מה עושים?

1. חשוב לשים לב לחתכים ופצעים פתוחים בעור, ולמנוע כל מגע של חול ומים עם הפצעים הללו. 

2. אם נפצעתם במהלך השהייה בים, עליכם לשטוף מיד את המקום הנגוע/פצוע במים מינרלים, ואם עולם בידכם - אף לחטא את המקום בתמיסת אלכוהול. 

3. אם לאחר הביקור בים או במהלכו ישנה תחושת צריבה בעור, צמרמורת, נפיחות או עליית חום - אלו סימנים מובהקים של זיהום, ועליכם לגשת בהקדם, להיבדק אצל רופא. 

4. אנשים פגיעים יותר לזיהומים כמו כאלה הסובלים ממחלות כרוניות או כאלה שנוטלים תרופות לדיכוי מערכת החיסון - מומלץ שיתייעצו עם הרופא המטפל, לפני הביקור בחוף הים.

תגיות:קיץים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה