חדשות בארץ

תוך 16 שנה בלבד: מספר התלמידים החרדים זינק בכ- 89%

מאז שנת 2000, זינק משמעותית מספר התלמידים החרדים במערכת החינוך בישראל, כך שהתלמידים החרדים מהווים כ-25% מכלל התלמידים בישראל, ואילו תלמידי הגנים החרדיים מהווים כבר כ-30% מכלל התלמידים

אא

על פי נתונים שמפרסם בימים אלה המכון החרדי למחקרי מדיניות, נראה כי היקפו של החינוך החרדי גדל פלאים. כך למשל, בשנת תשע"ה, מנו התלמידים בחינוך החרדי כ-25% מכלל התלמידים בישראל, ואילו תלמידי הגן החרדי כ-30%, כלומר, כ-110,000 ילדים.

עיבוד הנתונים של המכון החרדי, צפוי להתפרסם בקרוב בקובץ נתונים סטטיסטי שלם, שיציג את הנתונים המעודכנים דווקא בפרספקטיבה היסטורית, הנוגעת לקהילה החרדית.

לצורך השוואה, נראה כי התלמידים בחינוך הממלכתי היוו כ-56.2%, לעומת החינוך הממלכתי דתי, שעומד על כ-18.7%.

נראה, כי לנתונים אלה, צפויה בעתיד השפעה רבה על המרחב הציבורי בתחומים שונים, ובהם הפוליטיקה הישראלית והכלכלה הישראלית.

כמו כן, נתונים אלה מעלים גם אתגר משמעותי עבור מנהלי מערכת החינוך הארצית והרשויות המקומיות בערים השונות, הנדרשות על מנת לקלוט את התלמידים, לבצע רישום שלהם ולפתוח להם כיתות כפי הנדרש.

כמו כן נראה, כי התלמידים החרדים כבר אינם מתרכזים רק בריכוזים חרדיים, אלא לומדים גם בערים מעורבות, שנדרשות להעניק להם מענה ראוי כתלמידים במערכת החינוך החרדית.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

גם בירושלים, ממשיך מספר החרדים לעלות, כעיר בעלת ריכוז החרדים הגבוהה ביותר, כאשר אחוז התלמידים בגנים החרדים בעיר זו עומד על כ-66% ממערכת החינוך בעיר, לעומת אחוז החילוניים – שנותר כמעט ללא שינוי. בעתיד, צפוי המספר לגדול באופן תדיר, בעוד שבתחום החינוך הממלכתי צפויה ירידה, ואילו בחינוך הממלכתי הדתי, צפויה התייצבות לאחר שנים של נסיגה.

בתגובה לכך, התבטא ד"ר נרי הורוביץ, שמשמש כחבר הנהלת המכון החרדי למחקרי מדיניות, שאף הוביל את המחקר, וטען כי "יש בדו"ח אתגר גדול המונח לפתחן של המערכות הממשלתית, הרשויות המקומיות, הציבור החרדי והחברה הישראלית בכלל. התמונה המצטיירת של מערכת החינוך החרדית מחייבת חשיבה והערכות שונה מזו שהתעצבה במציאות הישראלית. ההכרח בתכנון והסדרה של היבטים שונים במערכת בה מבטא אינטרס משותף של התלמיד החרדי ומערכת החינוך כולה".

לדבריו, "מעבר לשיפור המשילות הכוללת בהיבטים של תכנון אסטרטגי, תקינה, הקצאת מבנים ומתקנים, ביקור סדיר, מניעת נשירה ושיבוץ תלמידי החינוך המיוחד נדרש חיזוק הרשויות המקומיות כגורם המסדיר את רישיונות, רישום תלמידים והקצאות לבתי ספר חרדים. ההסדרה של החינוך החרדי ברמה של השלטון המקומי בערים מעורבות מהווה אתגר מיוחד נוכח הפערים במשילות וההשפעות הצפויות של הגידול הדמוגרפי במרחב של הערים המעורבות".

תגיות:חרדיםחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה