חדשות היום

בן הנרצח לראש הממשלה: "איך הרגשת כשיוני נהרג?"

ראש הממשלה נפגש עם משפחת בירמכר, שאביהם נרצח בפיגוע דקירה בשער יפו

אא

משפחתו של הרב ראובן בירמכר הי"ד נפגשה אתמול (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפתח הפגישה, התעניין ראש הממשלה במקום מגורי המשפחה בעבר בארגנטינה, וסיפר כי ניפגש עם הנשיא החדש, שלדבריו, טוב יותר לעם היהודי מקודמתו.

דב בירמכר, בנו של הנרצח, שאל את ראש הממשלה "אתה אח של יוני נתניהו?", וזה השיב לו בחיוב. דב שאל את ראש הממשלה כיצד הרגיש כשנודע לו שאחיו נהרג. בתגובה, החל נתניהו לדמוע ואמר: "הרגשתי כאילו נקטעה ידי. זה דבר שמלווה לכל החיים".

הרב בירמכר הי"ד נרצח בפיגוע דקירה בשער יפו, בחודש טבת האחרון. הפיגוע התרחש כאשר יצא הרב מהרובע היהודי, לאחר שסיים להעביר שיעור תורה לתלמידיו בישיבת "אש התורה"

הרב בירמכר התקרב לדת בגיל 20 ולפני חמש שנים, בגיל 40, עלה לישראל. הרב קבע את מקום מושבו בטלזסטון, וכיהן כר"מ בישיבת "אש התורה" בעיר העתיקה בירושלים.

כדובר ספרדית, הקדיש הרב בירמכר את חייו לקירוב יהודים דוברי ספרדית לאביהם שבשמים. בשעות הבוקר היה מוסר שיעור תורה ב"אש התורה". לאחר מכן, היה חוזר לביתו בטלז-סטון, ולומד בכולל עד הערב.

"ר' ראובן היה לוחם. הוא החזיק את המשפחה. כולו היה מונח תמיד בשיעור שהוא מסר או שימסור, היה מלא בשמחת חיים ובשמחת התורה. השקיע את כל כולו בתורה", סיפר אחד משכניו לאחר הפיגוע הקשה. הרב בירמכר השאיר אחריו אלמנה ושבעה יתומים. ה' יקום דמו.

תגיות:הרב ראובן בירמכרראש הממשלהביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה