חדשות היום

"רסיס פגע לי שני סנטימטר מהלב"

פצוע בריסל לאחר השחרור: "נפלו עלי גושי בטון מהתקרה, ועפו לעברי רסיסים רבים. שניים מהם הגיעו עד שני סנטימטרים מהלב, ונעצרו"

אא

ברוך רופא חולים: מנדי פרקש, שנפצע בפיגוע הטרור בבריסל, השתחרר אתמול (שלישי) מבית החולים. בראיון ל'בחדרי חרדים' הוא שחזר את האירוע. "היינו בדרכנו, חזרה לישראל, מהחתונה של אחי שהתקיימה באנטוורפן. ההורים שלי בחרו להישאר עוד יום עם החתן והכלה. אני וגיסי חיים ומשפחתו, יצאנו לנמל התעופה בבריסל".

"כשחזרתי אל גיסי, התפוצץ מטען", מספר פרקש. "היה בום אדיר, אנשים רצו - צעקו בהיסטריה ופאניקה. אמרתי לגיסי חייבים לברוח - יש פיגוע. התחלנו לברוח ואז התפוצץ מטען שני, והתמוטטתי לרצפה". יצוין, כי כמה רגעים לפני הפיגוע עזבה אחותו של פרקש עם בתה התינוקת את המוקם על מנת לסדר את מסמכיהם. בכך ניצלה ולא הייתה במקום הפיגוע.

"נפלו עלי גושי בטון והתקרה התפרקה עלי", מוסיף פרקש ומתאר את האימה. "בנס לא נפגעתי קשה, שמתי ידיים על הראש כמו ברעידת אדמה, איבדתי קשר עין עם גיסי ומשפחתו, שכבתי בין ההריסות המון זמן כשאני מדמם. עד שניגש אלי אדם והחל לסייע לי להיחלץ מבין ההריסות. הרגליים שלי היו פצועות וכאובות מאוד, נכנסו לי שם הרבה רסיסים.

"לאחר שחולצתי מההריסות, הגיעו כוחות הצלה ופינו אותי באלונקה למוסך מטוסים, שם היו פצועים רבים. למעשה ניצלתי בנס, כי שני רסיסים פגעו לי במרחק שני סנטימטר מהלב.

"מרוב כאבים בקושי ידעתי איפה נפצעתי, זו הייתה קטסטרופה. בזמן שכולם מדממים בהאנגר, כוחות הבטחון התרוצצו בחוץ וסרקו את השטח וסימנו לנו שאסור לצאת, היו אנשים שצעקו וצרחו. זה היה מחזה מפחיד. פינו אותי לבית החולים המקומי. עשרה ימים הייתי מורדם ומונשם. הייתה לי דלקת ריאות חריפה כתוצאה מהעשן ששאפתי בזירה. נפצעתי בעיקר ברגליים - ברגל אחת היו לי ארבעה שברים, ובשנייה נקרע העורק הראשי.

"לאחר עשרה ימים - כשהחלמתי מעט, הועברתי עם גיסי חיים לבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, אושפזתי כאן 45 יום, עד ששוחררתי לשיקום עם כיסא גלגלים, אני מרגיש הרבה יותר טוב, ומחלים מיום ליום ב"ה".

הפצוע מבקש להודות לכל מי שהתפלל עבורו. "חיזק אותי שכולם התפללו ללא הרף עלי, השמות שלנו היו מפורסמים בכל מקום, וכולם התפללו. אני מודה גם לכל קהילת בעלז, שתמכה בנו, ולמוטי פריד מ'סעד ומרפא' עמד לצדי, ותמך ועזר ללא הפסקה. לא היה רגע שהייתי לבד".

מנדי מבקש מהציבור להמשיך להתפלל ולעורר רחמי שמיים להחלמתו השלמה. שמו לתפילה: מנחם מנדל בן טויבא, וכן: יוסף חיים יונה בן חיה שרה גיטל בתוך שאר חולי ישראל.

תגיות:נספיגועבריסל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה