חדשות היום

גאווה ישראלית: אם ובנה הצליחו לייצר גלולת אינסולין

במשך עשור עסקו החוקרת מרים קידרון ובנה נדב, בפיתוח גלולת אינסולין שתפחית משמעותית את רמות הסוכר בדם. השבוע צלח הניסוי השני של הגלולה, שבדק את יעילותה בקרב מדגם של חולי סוכרת מסוג 2

אא

גאווה ישראלית: חברה בשם 'אורמד', שהוקמה על ידי החוקרת מרים קידרון (שאמונה על חקירת המנגנונים שמעבירים את האינסולין, בגופנו) ובנה נדב, מפרסמת את ממצאי הניסוי השני של גלולת האינסולין הניסיונית שפותחה על ידה, ומדווחת על הצלחה רבתי, בפרט בחולים שסובלים סוכרת מסוג 2.

במשך עשר שנים שקדו ב'אורמד' על פיתוח הגלולה, כשהניסוי הראשון שבוצע בדק את בטיחותה, ואילו הניסוי השני התמקד ביעילות שלה. ומדובר בפיתוח מבשר טובות לחולי הסוכרת, שכן לדברי 'אורמד' - עד כה הצליחה הגלולה להפחית את רמות הסוכר בגוף המטופלים, בצורה משמעותית למדי.

אז איך זה עובד?

לדברי החוקרת ובנה מדובר בגלולה שמגיעה אל הקיבה, ושם מתמוססת על ידי מיצי עיכול. הציפוי הייחודי שלה, המכיל אינסולין, מקנה לה את היכולת להשתחרר במהלך הלילה ולהגיע 'בשלום' אל יעדו בכבד ובדם, גם אם חלק ממנו 'יושמד' בקיבה.

אמנם מדובר בנוסחה פורצת דרך בארץ, אך לא בעולם כולו. שכן כבר בשנת 2007 החלה החברה הבריטית Diabetology, לעסוק בפיתוח גלולה דומה. בסיוע מומחים מאוניברסיטת קרדיף, פותחה גלולה בעלת ציפוי קשה וחכם, שמגן על האינסולין מפני החומצות שמכלות אותו בקיבה. הניסויים הקליניים דאז צלחו, וממצאיהם פורסמו בכנס האגודה האמריקנית לסכרת. 

תגיות:סוכרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה