חדשות היום

אושר בטרומית: אין להפלות עובד שמסרב לעבוד בשבת

הצעת החוק הראשונה של ח"כ יגאל גואטה מש"ס אושרה ברוב של 69 ח"כיםהצעת החוק הראשונה של ח"כ יגאל גואטה מש"ס אושרה ברוב של 69 ח"כים

אא

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את סעיף 9ג לחוק "שעות עבודה ומנוחה". על פי ההצעה, אסור יהיה להתנות את קיומו של חוזה, בכך שבית עסק יפעל בימי המנוחה השבועית ללא היתר כדין.

אין לחייב עובד לעבוד בשבת, גם אם חתם כי מוכן לכך. על פי הצעת החוק, התניה זו תהיה בטלה, ולא ניתן יהיה לבטל את החוזה או לדרוש פיצויים בשל כך.
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "סעיף 9ג לחוק שעות עבודה ומנוחה קובע כי אין להפלות עובד שמסרב לעבוד ביום המנוחה השבועי. יחד עם זאת, הסעיף אינו מתייחס לעסקים או נותני שירות שאינם מעוניינים לעבוד ביום המנוחה ונאלצים לעשות זאת תחת חוזים הכופים עליהם לעשות כך (מקרה "הנריס" במתחם שרונה מרקט בת"א ומקרים נוספים).

"הצעת חוק זו תתקן את המצב הקיים, ותביא לכך שמעסיקים או בעלי מתחמים מסחריים לא יוכלו לכפות על עסק או נותן שירות לעבוד בשבת בניגוד לרצונם, ובכך לפגוע להם ביום המנוחה השבועי כפי שנקבע בחוק".

זוהי הצעת החוק הראשונה של ח"כ יגאל גואטה. בדברים שנשא, אמר הח"כ: "נדרשתי לעניין בעקבות פנייה של בחור בעל עסק ממתחם 'שרונה', שגילה להפתעתו כי הוא מחויב לפתוח את העסק בשבת. כאשר סירב, נקנס ב-3000 ₪. ההצעה הזו באה לעזרת העסקים הקטנים, וגם תורמת לשמירה על התא המשפחתי".

כאמור, ההצעה זכתה לרוב גדול, כאשר 69 תמכו ואחד התנגד. ההצעה הועברה להמשך טיפול לוועדת העבודה והרווחה.

תגיות:יגאל גואטההצעת חוקשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה