חדשות בארץ

אושר: מענק ליתומים ששני הוריהם נרצחו בעקבות פיגועי טרור

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה: יתומים שהוריהם נרצחו בפיגועי טרור לפני שנת 2000 יקבלו מענק בסך 200 אלף ש"ח

אא
ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה אמש (שני) את הצעת החוק שהוגשה לתיקון "חוק התמלוגים לנפגעי פעולות איבה". במסגרת התיקון, יינתן מענק חד פעמי בסך 200 אלף ש"ח ליתומים שהוריהם נרצחו בפיגועי טרור לפני ה-1.10.2000, אז הוסדרו חוקית זכויותיהם של יתומי פעולות איבה.
את הצעת התיקון לחוק הגישו שר האוצר, משה כחלון, ושר הרווחה, חיים כץ. מדובר במענק חד פעמי בסך 8 מיליון ₪, כאשר כל יתום משני הוריו יקבל 200 אלף ₪.
בעקבות התיקון, אמר שר האוצר כחלון: "מדובר בתיקון קטן של עוול ואפליה שנמשכו יותר מדי שנים. לצערי, אין דבר שנוכל לעשות שיקל על האבל של היתומים, אבל אני מקווה שהמענק יסייע, ולו במעט, לאלו אשר לא זכו להטבות שניתנו במסגרת תיקונים מאוחרים יותר לחוק. מדינת ישראל מחויבת מחויבות מלאה לנפגעי פעולות האיבה ומשפחותיהם, ואנחנו אחראים לכך שקיבלו את מירב הזכויות שמגיעות להם".
שר הרווחה כץ השר כי מדובר ב"תיקון נוסף וחשוב בחקיקה להסדרת זכויותיהם של יתומי פעולות איבה שזכיתי להיות שותף לה. אי אפשר לתמחר את האבדן הנורא, אך ברור כי מדינת ישראל חייבת ומחויבת לסייע ככל הניתן ליתומים שאיבדו את היקר להם מכל. אני תקווה, כי מעגל נפגעי פעולות האיבה יחדל מלהתרחב, ובאותה נשימה מתחייב שנעשה את כל הנדרש למען נפגעי פעולות האיבה ומשפחותיהם".
ביולי 2011 נחקק חוק לפיו יקבלו יתומים ששכלו את שני הוריהם בפעולות איבה קצבה חודשית לכל חייהם, ובכך הושוו קצבאותיהם לאלה של אלמנות צה"ל. היתומים מקבלים מענק חד פעמי בסך כחצי מיליון שקלים. במסגרת הצעת התיקון הנוכחית, תתוקן האפליה לה "זכו" אלו שהתייתמו לפני חקיקת החוק. 
 
תגיות:פיגועחוקיתומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה