חדשות בארץ

עדכון: ב’טיפת חלב’ עדכנו את עקומות הגדילה

לאחרונה עודכנו עקומות הגדילה החדשות בתחנות 'טיפת חלב' בכל הארץ. על פי העקומות החדשות, יהיה הבדל בין תינוקות הניזונים מפורמולה לבין תינוקות יונקים

  • א' סיון התשע"ו
אא

ישראל מצטרפת לארגון הבריאות העולמי: משרד הבריאות וקופות החולים 'כללית' ו'מכבי' החלו ליישם בטיפות החלב את עקומות הגדילה החדשות, המסתמכות על נתונים בינלאומיים חדשים. כתוצאה מכך, חלק מהתינוקות שנחשבו עד כה מתחת לעקומה, ייחשבו כעת כבעלי משקל תקין.
אחד התפקידים של תחנות 'טיפת חלב' הוא מעקב אחר משקלו ואורכו של התינוק. הממצאים מוצגים על גרפי אחוזונים. כל גרף כזה בנוי מחמש עקומות, על פי האחוזון בו מצוי התינוק. כך למשל, כאשר התינוק באחוזון משקל 95, פירושו של דבר ש-5% מהתינוקות כבדים ממנו, ו-95% מהתינוקות רזים ממנו. כלומר, התינוק נמצא בעודף משקל משמעותי.
העקומות הישנות הסתמכו על נתוני ה-CDC, המרכז האמריקני לבקרת מחלות, שבדק בעבר כמה אלפי תינוקות אמריקניים. כיום נחשבות עקומות אלה ללא מדויקות.
על פי העקומות החדשות, יהיה הבדל בין תינוקות הניזונים מפורמולה לבין תינוקות יונקים. מרבית מהתינוקות היונקים ייכללו בתוך העקומות החדשות, ומשקלם ייחשב כתקין, בעוד על פי העקומות הישנות הם נחשבו כחריגים.
כלומר, תינוקות שנחשבו בתת משקל או בעודף משקל – עשויים להימצא כבעלי משקל תקין על פי העקומות.
ישראל מצטרפת בכך לארגון הבריאות העולמי, שעבר כבר לפני מספר שנים לגרפים חדשים. הנתונים החדשים מסתמכים על מחקרים שבוצעו בקרב 8,440 ילדים מארצות שונות בעולם. 
 

תגיות:משקלטיפת חלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה