חדשות היום

בנט: לא נאשר את מינויו של ליברמן

נפתלי בנט מאיים כי במידה ולא ייענו דרישותיו לשינוי בקבינט, סיעתו תצביע נגד מינוי ליברמן

אא

מתח בקואליציה: יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי בנט, הודיע לחברי סיעתו כי אין לאשר את מינויו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לתפקיד שר הביטחון, בטרם יתקבלו דרישותיו, לשינוי בקבינט.

בשל ההתנגדות הצפויה של חברי 'הבית היהודי', עדיין לא ברור מתי יובא מינויו של ליברמן לאישור הממשלה והכנסת. בליכוד, מצידם, מבהירים כי הצבעה נגד מינויו של ליברמן תביא לפיטורים מידיים של שרי הבית היהודי.

"דרישתנו היא פשוטה ודרמטית", כתב בנט הלילה (ראשון) בדף הפייסבוק שלו. "שהמפקד של הרמטכ"ל וצה"ל, כלומר הקבינט הבטחוני, הגוף שמקבל החלטות הרות גורל של חיים ומוות, יפסיק להיות עיוור. והוא כרגע עיוור מתוך החלטה. אנו דורשים שחברי הקבינט יעברו הכשרה. שיקבלו חומר לפני דיונים. שירדו לשטח לראות במו עיניהם. שיקבלו תמונה מלאה, לא מצונזרת, של כלל החזיתות. שיהיה לנו מזכיר שיגיע אלינו פעם-פעמיים בשבוע, ויעדכן אותנו בכל מה שצריך".

"חיי אדם חשובים מתיקים בממשלה", הסביר בנט את התעקשותו. "עזבתי את ההייטק ובאתי לפוליטיקה אחרי שראיתי כמפקד במלחמת לבנון השנייה מה קורה כאשר קברניטי המדינה שולחים חיילים לקרב, מבלי להבין מה הם עושים. לא הייתי צריך לא עבודה ולא כסף. לא תפקיד ולא ג'וב. נשבעתי לעצמי שלא אתן למה שראיתי לקרות שוב".

"כיום, חברי הקבינט ממודרים ממידע חיוני באופן עקבי", טען יו"ר הבית היהודי. "כך למשל, בשנתיים שקדמו ל"צוק איתן" חברי הקבינט לא עודכנו שיש בכלל מנהרות טרור החודרות לישראל, לא ידעו על תכניות האויב, ולכן ברגע האמת "צוק איתן" התנהל באיחור רב ובמשך 51 יום, במקום שבוע. מבצע מהיר, נחוש וקצר היה עשוי לחסוך בחיי אדם".

בסוף השבוע האחרון הודיע ראש הממשלה נתניהו כי מינה צוות, בראשות ראש המל"ל לשעבר, האלוף במילואים יעקב עמידרור, שידון בדרישות בנט ויגיש את המלצותיו תוך שלושה שבועות. מנגד, בנט סירב להסתפק בכך. "שום ספין של ראש הממשלה לא יציל חיי אדם, ובטח לא עוד הקמת ועדה חסרת חשיבות כפי שהוא נוהג להקים מעת לעת", אמרו חברי מפלגתו.

ישיבת הממשלה השבועית, המתכנסת מדי יום ראשון, בוטלה. במקומה, תתקיים היום ישיבת קבינט, שייתכן ותביא לפתרון למשבר.

תגיות:אביגדור ליברמןנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה