חדשות היום

לראשונה: בית חולים פסיכיאטרי בבני ברק

"לצערנו, הציבור עדיין לא הפנים את זה שמחלות הנפש הן מחלה לכל דבר ועניין, בדיוק כמו מחלות גופניות. אנחנו כאן כדי לשבור את הסטיגמות"

אא

היום (ראשון) ייפתח בבני ברק המרכז הרפואי הפסיכיאטרי החרדי הראשון בעולם. המרכז, הממוקם בקרית 'המרכז הרפואי מעייני הישועה', ייחנך בהשתתפותם של גדולי ישראל, שר הבריאות יעקב ליצמן, ראש העיר ב"ב חנוך זייברט, שרים וחברי הכנסת, וראשי ומנהלי מערכות הבריאות בישראל.

המרכז הרפואי לבריאות הנפש 'מרבה דעת' מתפרס על פני 8 קומות, ושטחו הבנוי הוא 12,500 מ"ר. המרכז בנוי באופן מפואר ביותר. "זה לא בית חולים. זה בית מלון שנועד לאנשים שסובלים מבעיות נפשיות. ברור לכל אנשי המקצוע שהאווירה והסביבה משפיעים על שיקומם של החולים, ואצלנו ברוך ה' יש סביבה מיוחדת במינה, שאין בנמצא באף מקום אחר", אמר הרב שלמה רוטשילד, מנכ"ל המרכז הרפואי 'מעיני הישועה'. 

רוטשילד הוסיף עוד כי "לצערנו, הציבור עדיין לא הפנים את זה שמחלות הנפש הן מחלה לכל דבר ועניין, בדיוק כמו מחלות גופניות. אנחנו כאן כדי לשבור את הסטיגמות ולשנות את הגישה של כולנו אל מול מחלות נפש. "יהודי מאמין צריך לדעת ולהפנים שכמו שהקב"ה שולח מחלת סוכרת, כך בדיוק הוא שולח גם סכיזופרניה ומחלות נפש אחרות. כמו שהוא שולח תרופה למחלות גוף הוא שולח תרופות למחלות נפש. ההבדל הוא רק במידת ההשקעה כי בחולי נפש יש להקדיש יותר זמן, תוך התייחסות לאישיות המטופל".

יצוין, כי מזה עשר שנים פועל מערך פסיכיאטרי בבית החולים 'מעייני הישועה' במסגרות של מרפאות וטיפול יום שיקומיים, אך ללא תנאי אשפוז. עתה, ייפתח המרכז הרפואי במשכנו החדש ויכלול, כאמור, גם מחלקות אשפוז למבוגרים, לילדים ומיון.

תגיות:בני ברקפסיכיאטריהבית החולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה