מעניין

קליפות ביצים? לא תאמינו מה אפשר לעשות איתן

מסתבר שיש אנשים קצת יותר יצירתיים מהממוצע - שבדקו ומצאו שלל שימושים מפתיעים במיוחד, שניתן לעשות עם קליפות ביצים. הצלחנו לסקרן אתכם? חכו שתקראו במה מדובר

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא
אנשים יצירתיים בעולם - יש, והרבה. מי היה מאמין, למשל, שקליפות ביצים מסוגלות לחולל מהפך של ממש - לא רק בגופנו (מקור מעולה לסידן) אלא גם מחוצה לו: העשרת מזון ומי הצמחים, השחזת להבים, הלבנת כביסה, הרחקת מזיקים ועוד ועוד. 

אז מה ב'תפריט'? בבקשה:

1. העשרת מי ההשקיה של הצמחים

קליפות ביצים שרוסקו היטב בתוך צנצנת עם מים, הן פיתרון מעולה להעשרת מי ההשקיה - הביצים ידועות כמקור מעולה לסידן, והשקיית הצמחים במים אלו יספקו הזנה ומראה בוהק, חי ויפהפה לצמחים. 

2. קליפות ביצים ופולי קפה?

אכן, שמעתם טוב. טחנו את קליפות הביצים עם פולי קפה (ביחס של ארבעה גרמים קליפות ביצים, על כל גרם פולי קפה) ופזרו על עציצי הגינה והבית. נוסחה זו תעזור לצמחים להיות גבוהים וזקופים, ולא פחות מכך - בריאים. 

פולי קפה (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)פולי קפה (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

3.  השחזת סכינים של מכשירי חשמל 

רוצים שהבלנדר הישן, יעבוד כמו חדש? אין בעיה. טחנו כוס קליפות ביצים, והקפיאו אותן למשך יומיים. הוסיפו חצי כוס מים, שפכו אל תוך הבלנדר והפעילו למשך כמה שניות. 

4. תוספת סידן לגוף 

הסידן בגופנו אחראי על שלל תפקודים חיוניים ומסייע בתהליכים ביולוגיים רבים כמו כיווץ שרירים, הפעלת אנזימים ועוד. רמת הסידן בגופנו צריכה להיות מוגבלת, אבל במקרים של חוסר סידן - ניתן להשלימו על ידי תוספי תזונה שונים כמו קליפות הביצים טחונות דק, אותן ניתן להוסיף לשלל תבשילים כעין תבלין או להכניס לקפסולות ריקות ולבלוע. 

יצויין שמבחינה הלכתית יש עם זה קצת בעיה, היות ולעתים קרובות - קליפות הביצים נגועות בכל מיני חיידקים ותולעים. לכן, לפני שמשתמשים בטיפ זה באופן של אכילה/שתייה - חשוב להיוועץ ברב שבקיא בענייני כשרות. (זה עוד מבלי שהרחבנו את הדיבור על הפן הרוחני, והסיכון שקיים בצד אכילת מאכלים שעשויים להזיק לנו).

5. הלבנת הכביסה

אל תוך שקיק בד קטן - הכניסו כוס של קליפות ביצים נקיות, עם שתי פרוסות לימון טרי. סגרו את הבד היטב בחבל, וצרפו את השקיק למכונת הכביסה הלבנה הבאה. 

6. השמדת מזיקי גינה

לצמחים בגינה שלנו, יש ביקוש גדול על ידי 'אורחים' שישמחו מאוד לשים את שיניהם, על העלים הירוקים והפרחים הססגוניים שאנחנו משתדלים לטפח. כיצד נמנע זאת? פזרו אבקה של קליפות ביצים מרוסקות במקומות שונים בגינה, ועקבו אחר התוצאות. למרות שהקליפות נטולות ריח, התערובת הזו תצליח להרחיק את המזיקים (חלזונות, נמלים, ג'וקים ושאר אורחים בלתי קרואים) מהצמחים שלכם, וימזערו נזקים. 

7. גיר ציור טבעי

הילדים - פשוט יאהבו את זה: במעבד מזון ערבבו יחד חמש קליפות ביצים, כף מים חמים, כפית קמח וצבע מאכל כלשהו. את התערובת שקיבלתם דחסו אל תוך גלילי נייר טואלט, והשאירו לייבוש במשך כיממה. לאחר ייבוש מלא, יוכלו הילדים לצייר עם הגיר הנפלא והטבעי על המדרכה או על כל משטח אחר שאיננו דף נייר. 
תגיות:טיפיםניקיוןסידןביצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה