חדשות בארץ

ראש הממשלה: "הדרך לשלום היא רק במו"מ ישיר ללא תנאים מוקדמים"

מחר יתכנסו בפאריס שרי חוץ ממדינות רבות, לשם גיבוש מתווה בינלאומי מוסכם לחידוש המו"מ בין ישראל לרשות הפלשתינית. נתניהו מתנגד בחריפות

אא
מחר (שישי) יתכנסו בפאריס שרי החוץ של ארה"ב, של רוסיה ושל 28 מדינות האיחוד האירופי. מטרת הכינוס: גיבוש מתווה בינלאומי מוסכם לחידוש המו"מ בין ישראל לרשות הפלשתינית. נציגי ישראל או הרשות לא ישתתפו בכינוס.

בטקס הענקת תואר דוקטור לרפואה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בצפת, התייחס נתניהו לכינוס שייערך בפאריס, ואמר כי שלום לא עושים בכפייה. "אם המדינות שמתכנסות השבוע בפאריס באמת רוצות לקדם את השלום, עליהן להצטרף לקריאתי לאבו מאזן לבוא למו"מ ישיר כזה", אמר ראש הממשלה. "זוהי הדרך לשלום - אין בלתה. הדרך לשלום אינה עוברת דרך ועידות בינלאומיות שמנסות לכפות הסדר, מקצינות את התביעות הפלשתיניות ועל ידי כך מרחיקות את השלום. הדרך לשלום עוברת דרך מו"מ ישיר וללא תנאים מוקדמים בין הצדדים. כך היה בעבר כשהשגנו שלום עם מצרים וגם עם ירדן, וכך צריך להיות עם הפלשתינים. אנו לא מפסיקים לחפש נתיבים לשלום - כולל בסיוע התפתחויות חשובות באזור", הוסיף נתניהו.

אתמול אמר שר האוצר משה כחלון כי ייתכן מהלך מדיני משמעותי באזור. "השמועות והדיבורים על מהלך מדיני משמעותי באזור שלנו מבוססות הרבה יותר מאשר סתם רמיזות בעיתונים. זה לא הזמן והמקום לפרט, אבל יש לנו אפשרות נדירה לתפנית משמעותית ברמה האזורית". כחלון אף פנה ליצחק הרצוג, יו"ר האופוזיציה, וקרא לו להצטרף לממשלה.

מלשכתו של יו"ר האופוזיציה נמסר בתגובה: "הרצוג אמר לכחלון את מה שהיה לו לומר כבר ביום שני בקול רם וברור" - אז קרא לכחלון ולמפלגתו לפרוש מהממשלה.

תגיות:הרשות הפלסטיניתביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה