חדשות יהדות

לאחר החלטת בג"ץ: ברבנות החלו לאכוף את ’חוק הכשרות’

לפני יומיים פורסמה החלטת בג"ץ, שאוסרת על בתי עסקים המחזיקים בתעודות כשרות אלטרנטיבית להציג את עצמם ככשרים, כל עוד אין להם תעודת הכשר רשמית מטעם הרבנות. היום, כבר החלה הרבנות לאכוף את החוק

אא
היום החלה הרבנות בחלוקה של התראות לבתי עסקים, המציגים תעודת כשרות אלטרנטיבית, במקום תעודה של הרבנות המקומית. זאת, בהתאם ל'חוק הונאת הכשרות' שתוקן אמש בהוראת בג"ץ, ובמסגרתו יוכלו להיקנס.

כזכור, ביום שני האחרון פורסם פסק מטעם הבג"ץ, שקבע כי הרבנות הראשית הינה הסמכות היחידה שיכולה להעניק לבית עסק תעודת הכשר, על מנת שיוכל להציג את עצמו ככשר בפני הציבור.

הרבנים הראשיים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)הרבנים הראשיים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הפסק, שניתן במעמד של שלושה שופטים, בו תמכו שניים מהם, קבע כי "כל מצג כשרותי בכתב, בין תוך שימוש במילים כשר ובין אם לאו, אלא אם ניתנה לו תעודת הכשר מטעם הגורם המוסמך".

זאת, למרות המלצתו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה ויינשטיין, שדווקא תמך במתן תעודת הכשר אלטרנטיבית.

את הפסק שכתב השופט נעם סולברג, שתמך בהחלטה, פתח במילים מתוך דברי רבי נחמן מברסלב: "נכון אתם אנשים כשרים, אך לא לזאת היתה כוונתי".
כעת, נערכת הרבנות לאכיפה של בתי העסק השונים הפועלים בניגוד לחוק, ואף שיגרה מכתבים לבתי העסק השונים הנוגעים לדבר, שהוזהרו כי הם עלולים להיכנס.

הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יעקב יוסף, בירכו על ההחלטה. הרב דוד לאו התבטא ואמר כי "ישנה מערכת כשרות ממלכתית שתפקידה להעניק את 'תו התקן' לכשרות המזון. כל החלטה שהייתה מאפשרת מתן תעודות הכשר אלטרנטיביות, שבחלקן אף פיקטיביות, הייתה מובילה להטעייה קשה כלפי הציבור הרחב ואני מברך על כך שהדבר נמנע". גם הרב יוסף הוסיף כי "יש לברך על ההחלטה שנועדה למנוע הטעיית ציבור שומרי הכשרות".
 
תגיות:כשרותבגץתעודת הכשרהרבנות הראשית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה