חדשות בעולם

חולת הסרטן שנפטרה: "ניתן לי משהו שרק אני קיבלתי"

רבקי ברמן שנפטרה השבוע ממחלת הסרטן, הספיקה להצטלם לסרטון בעל מסרים מרגשים ומחזקים במיוחד. "לי ניתן משהו שרק אני קיבלתי, כי הקב"ה חשב שאני יכולה להתמודד עם זה"

אא

בת 29 בלבד הייתה רבקי ברמן (דערן) מארה"ב, כשנשמתה עזבה השבוע את העולם הזה, לטובת עולם שכולו טוב. 

אך לפני שנפטרה, עוד הספיקה להצטלם לסרטון מרגש במיוחד שבו היא נשאלת אודות הניסיון הקשה שקיבלה, ובכללו האם תהיה מוכנה להביא לעולם ילדים - למרות הכל. וכך השיבה רבקי: "גיסתי שאלה אותי האם הייתי רוצה להביא ילד לעולם, שיהיה סובל מהמחלה שממנה אני סובלת. הסתכלתי עליה ושאלתי: 'מה השאלה?'. ואז היא אמרה: 'ובכן, לא היו לך חיים קלים. את כל הזמן חולה בגלל המערכת החיסונית שלך, כל הזמן מתאשפזת, ואז היית צריכה השתלה, חמצן וכולי וכולי. האם באמת היית רוצה להביא עוד ילד לעולם, שייתכן ויצטרך לסבול מאותו דבר או אולי אפילו מצב גרוע יותר?'

"אבל את יודעת מה זה אומר? זה אומר שהיא לא מעריכה את החיים שלי. היא לא חושבת שיש לי חיים מלאי משמעות, חיים טובים, חיים שאני מרגישה מסופקת בהם. אין לי אף התלבטות האם להביא ילד לעולם, שיהיה לו את מה שיש לי. התמודדתי עם זה, אני כאן ויש לי חיים מדהימים".

בנקודה זו שמה רבקי על ליבה את שתי ידיה, כמו כדי לאמת את דבריה - בינה לבין עצמה, ובינה לבין בוראה. 

"כשאת חושבת על המילה שכולם משתמשים בה, 'נורמאלי', מה זה בעצם? מה זה נורמאלי? בגלל שלאדם הזה אין בעיות בריאותיות או נפשיות, והוא בסולם הסביר של הגובה, המשקל וכדומה? זה 'נורמאלי'. ויש אנשים שהם קצת שונים מכך. אני לא רואה את זה כבעיות, אלא כאתגרים. אלו אתגרים שהקב"ה נתן לי או לכל אחד אחר, כי הוא באמת מאמין שאני יכולה לשאת את האתגר הזה, ולעמוד בו. תמיד חינכו אותי שה' לא נותן לנו אתגר שאיננו יכולים לעמוד בו, ואם הוא נתן לך את זה - זה אומר שאת חשובה ומיוחדת. 

"אלו לא בעיות. כל אחד שונה, לכל אחד יש את המשימה בחיים. אם כבר, זה אומר שאת גבוהה יותר. כי נכון, אתה ה'נורמאלי', אבל לי ניתן משהו שרק אני קיבלתי. כי הקב"ה חשב שאני יכולה להתמודד עם זה".

תגיות:מחלת סרטןאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה