חדשות יהדות

הרב לסרי: "מי שחי בתוך התורה, כשבא אסון הוא מקבל את הכוחות"

במהלך ימי השבעה סיפר הרב לסרי על מקור הכוח של המשפחה, והוסיף כי הוא מאמין שהאסון נשלח אליהם כדי לחזק את עם ישראל

אא
בריאיון שהעניק לעיתון 'משפחה' במהלך ימי השבעה, סיפר הרב מיכאל לסרי כיצד הוא ואשתו מוצאים כוח להתמודדות בעקבות האסון שפקד אותם עם פטירתו של בנם, שמעון יוחאי, כתוצאה מטביעה בים.

"בן אדם שלא עשה טירונות מימיו, לא יוכל להילחם במלחמה. קודם כל צריך לעשות טירונות ואז מקבלים כוחות להתמודד...אדם שנמצא בתוך התורה שנים רבות, הוא מבין ש: 'הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט'...מי שמכיר וחי את זה כל הזמן, מי שחי בתוך התורה – כשבא באופן פתאומי כזה דבר הוא מקבל את הכוחות".

הרב לסרי הקשה על דברי איוב, שאמר אחרי אובדן ילדיו ורכושו: 'השם נתן והשם לקח, יהי שם השם מבורך'.

"לכאורה היה צריך להגיד 'ה' לקח' וזהו? אבל איוב לא אמר כך, הוא אמר ה' נתן ורק אחר כך ה' לקח...רוב האנשים זו הפתעה בשבילם שה' לקח, כי הם לא התאמנו על זה שה' נתן. אם הם היו בטירונות ש'ה' נתן', לא היתה להם בעיה. אם אתה יודע שהכל מה' והכל ה' נתן, מי שכל הזמן מודה להקב"ה על מה שמקבל – כשה' פתאום לוקח הוא מבין שאם ה' טוב במה שהוא נותן הוא טוב גם במה שהוא לוקח. פשוט כך".

הרב לסרי הוסיף ודיבר על ההתעוררות החזקה שראה בעקבות אובדן בנו. "הקב"ה רוצה לפני ביאת המשיח לעורר את עם ישראל בצורה חזקה. אז מה הוא עושה? הוא לוקח אדם ומפרסם אותו, ואחרי שהוא מפרסם אותו הוא עושה מקרה ומהמקרה הזה מקבלים כל העולם חיזוק. הרי אם היה קורה לילד אחר, ילד שאיש לא מכיר, כמה התחזקות היתה מזה? וכאן, כמה פרקי תהילים נאמרו בימים האחרונים! כמה שעות של לימוד והתחזקות נאמרו רק למענו של שמעון יוחאי שלי! השם רצה לקרב את עם ישראל עוד קצת לגאולה".
 
תגיות:אסוןטרגדיההרב מיכאל לסרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה