חדשות בארץ

הביטחון התעסוקתי של הישראלים נמוך. הנשים החרדיות דווקא רגועות

נתונים מפתיעים העולים ממחקר רשמי של הכנסת: הישראלים לחוצים לאבד את עבודתם, אך הנשים החרדיות דווקא בטוחות. לתשומת ליבך, אמנון לוי

אא
מחקר שנערך על ידי 'מרכז המחקר והמידע' של הכנסת, ביקש לבחון את תחושת הביטחון האישי של האוכלוסייה בישראל. המחקר מעלה ממצאים מפתיעים לגבי מידת הביטחון התעסוקתי של נשים חרדיות בישראל.

המחקר הסתמך על שאלונים טלפוניים שבהם השתתפו כ–1,000 בני אדם, גברים ונשים ביחס זהה. הנשים התפלגו על פי מגזרים: דתיות ולא דתיות, חרדיות, מהגרות מברית המועצות לשעבר וערביות.

ממצאי המחקר מורים כי אחד הנושאים העיקריים שמטרידים את הנשים יותר מאשר את הגברים, הוא הביטחון הכלכלי והחשש מפני ירידה ברמת החיים. 77% מהנשים ו-63% מהגברים שהשתתפו בסקר, דיווחו כי הם חוששים מירידה ברמת החיים.

נוסף על כך, 27% מכלל הנשים בישראל, 60% מתוכן מהמגזר הערבי, דיווחו, שבעקבות הרעה במצב הכלכלי בשנה האחרונה, הן חששו לאבד את ביתן.

תחושת הביטחון התעסוקתי גם היא די נמוכה. נתוני המחקר מורים, כי 31% מקרב הגברים שהשתתפו בסקר חוששים לאבד את מקום עבודתם בשנה הקרובה. הנשים חוששות יותר. מתוכן, 49% מהעולות מברית המועצות דיווחו על חשש מאובדן מקום העבודה.

עוד עולה מהמחקר כי אחוז גבוה ממשתתפי הסקר (51% מהגברים, ו-45% מהנשים) סבור, כי גם אם יפוטר ממקום עבודתו, הוא בעל סיכוי סביר למצוא עבודה אחרת באותה רמת הכנסה.

בבדיקה פנימית של הנשים על פי מגזרים עולה, כי רק 35% מהנשים הערביות חשות כי יש להן סיכוי גבוה למצוא עבודה אחרת, במידה ויאבדו את מקום עבודתן. בקרב הנשים הדתיות והלא דתיות, 42% חשות כי יוכלו למצוא מקום עבודה אחרי שיפוטרו. בקרב המהגרות מברית המועצות ובקרב הנשים החרדיות האחוזים גבוהים בהרבה: 56% חשות ביטחון בכך שגם אם יפוטרו, הן ימצאו עבודה אחרת. 
תגיות:עבודהחרדיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה