מעניין

סכנה: הצמח הפופולארי הזה - קטלני ביותר לילדכם

הצמח הזה נמצא בבתים ומשרדים רבים, אך רק מעטים יודעים כי עלעליו מכילים חומרים קטלניים שחל איסור מוחלט לבוא עמם במגע - היות והם יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך, ולעתים אף למוות. אז מה המסקנה? אל תקחו את הסיכון, ומהרו להיפטר ממנו

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא
אם שבתה טעמה מעט מצמח ביתי שעשה בה שמות, פרסמה פוסט בפייסבוק, שחיש קל התפרסם ברשת, וגרר אחריו הד עולמי. הסיבה? מדובר בצמח פופולארי ביותר בשם דיפנבכיה מנוקדת, שנמצא אצל אנשים רבים בבית, במשרד או בחצר – אך רק מעטים יודעים כי עלעליו מכילים חומרים רעילים ביותר, שמסוגלים אפילו להרוג.

"הצמח הזה כמעט הרג לי את הילדה", כתבה גולשת אמריקאית בדף הפייסבוק שלה. "היא בסך הכל טעמה מעט מקצה העלה שלו, אך תוך זמן קצר הלשון שלה התנפחה, ונאלצנו להבהיל אותה אל בית החולים".

אז מה הופך אותו לכל כך מסוכן?

חלקי ה'דיפנבכיה המנוקדת' מכילים סידן אוקסלי (בלועזית: Calcium oxalate) – תרכובת מסוכנת ביותר, שעלולה לגרום לבצקות עור, צריבת פה ולשון, תחושת עקצוץ ונימול ובמקרים קיצוניים אף להפרעות בקצב הלב ומוות.

כל ההשפעות שנרשמו עד כה, על פעוטות ובעלי חיים ש'טעמו' מן העלים – היו קטלניות והרות אסון. במקרים אחדים התפתחו בעיות ראייה לאחר מגע הצמח בעיניים, ובאחרים נרשמו נכות ואף מוות תוך ימים ספורים בלבד. האלרגיות הקשות והחריפות שהצמח עשוי לגרום, הן  למבוגרים והן לילדים, מחייבות הגעה מיידית לבית החולים, ללא שום דיחוי.

מבוגרים שבאים במגע עם עלי הצמח, צריכים לשטוף את ידיהם היטב, ולוודא שהצמח לא בא במגע עם העיניים, הפה ושאר איברי הגוף (אם כי עדיף שלא לקחת את הסיכון המיותר, ולמרות שמדובר בצמח זול ויפה – להרחיק אותו ככל שניתן מהסביבה שלכם ושל ילדכם).
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה