הרב יצחק זילברשטיין

האמא נישקה את בנה הנימול - והתעלפה

רק לאחר הברית התירה האמא לעצמה לנשק את ילדה, ומרוב התרגשות התעלפה. מדוע?

אא

"ובן שמנת ימים ימול לכם כל זכר" (י"ז י"ב)

בתקופת מסך הברזל ברוסיה, נאסר על היהודים לערוך ברית מילה לילדיהם. שמעתי סיפור על אמא יהודייה שברית המילה של בנה התעכבה בגלל האיסור וכשהגיעה לאוזניה ידיעה שמשפחה אחרת עושה ברית מילה בסתר, הביאה אף היא את הבן שלה כדי שימולו אותו.
והנה, ברגע שהשיבו את הילד לאימו לאחר המילה, התעלפה האשה במקום. וכששאלוה לאחר מכן איך קרה שהתעלפה דווקא לאחר שהמילה כבר בוצעה, השיבה הצדקת המופלאה הזו והסבירה שכאשר נולד הבן ראתה שהוא נאה ונחמד, ולא מש מבטה ממנו, "ורציתי לנשק לו בלחייו, אבל כל פעם עצרתי את עצמי ואמרתי בליבי שעד שלא יבוא בברית אבותיו אין לי רשות לנשקו, שהרי עוד לא אמרתי תודה להקב"ה ולא נתתי לאלוקיי מאומה על החסד הגדול שעשה איתי".
רק לאחר הברית התירה האמא לעצמה לנשק את ילדה, ומרוב התרגשות התעלפה.
ושמעתי סיפור נוסף על אשה שישבה על המשבר והיתה נאנחת בציריה והמיילדת שמעה שהיא מזכירה את שמות ילדיה... לאחר שהלידה עברה בשלום, הסבירה האשה שכיוון שלא היה באפשרותה להזכיר שם שמים ודבר שבקדושה וגם לא תהילים, "ורציתי שיהיה לי קשר עם הקב"ה, לכן הזכרתי את שמות הילדים כדי לעורר רחמי שמים ולהודות על מה שנתת לי כבר, הקב"ה, ברוב רחמיך, ולבקש שגם ילד זה היוצא לאוויר העולם יהיה כמותם"...

תגיות:עלינו לשבחברית מילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה