חדשות בארץ

שני מאסרי עולם ו-30 שנות מאסר על רוצחי בני הזוג הנקין בשומרון

שני מאסרי עולם ו-30 שנים במצטבר נגזרו על כל אחד מארבעת חברי חוליית חמאס שרצחה את בני הזוג איתם ונעמה הנקין הי"ד

אא
בית המשפט הצבאי בשומרון גזר היום (רביעי) שני מאסרי עולם ו-30 שנות מאסר, במצטבר, על כל אחד מארבעת חברי חוליית חמאס שביצעה את פיגוע הירי בו נרצחו איתם ונעמה הנקין הי"ד לעיני ילדיהם.

הפיגוע הקשה אירע לפני כתשעה חודשים, בימי חול המועד סוכות. משפחת הנקין – ההורים וארבעת ילדיהם נסעו בכביש בין איתמר לאלון מורה. חברי החוליה ארבו לרכב חולף, וכשהתקרב רכבה של משפחת הנקין - ירה אחד מחברי החוליה לעברו עשרות כדורים. המחבלים ניסו לחטוף את בני הזוג, ומשלא צלחו, אחד הנאשמים ירה בהם מטווח קצר לנגד עיני ילדיהם הקטנים.

חברי החוליה, יחיא חג'חמד, אמג'ד עליוי, סמיר כוסא וכרם רזק, הורשעו בכך שתכננו לבצע פיגוע חטיפה וארבו לרכבים של אזרחים ישראלים. שלושה מהמחבלים נתנו את הדין גם על כך שביצעו שני פיגועי ירי קודמים במהלך חודש אוגוסט 2015. באחד הפיגועים נפצע האזרח רונן אדרי.

המחבלים הורשעו בחודש מאי, וגזר דינם ניתן, כאמור, היום. מחבל נוסף שהשתתף בביצוע הפיגוע הורשע, אך גזר דינו טרם ניתן. משפטם של שני מעורבים נוספים בתכנון הפיגוע והוצאתו אל הפועל עדיין מתנהל.

הרבנית חנה הנקין, אמו של איתם הי"ד, אמרה בתגובה לגזר הדין כי: "איש לא יכול להחזיר לילדים שלי, איתם ונעמה, את 50 השנה שנלקחו מהם. אלו שנים שהיו צריכות לבוא ביצירה ובחיים. יש תחושת הקלה בכך שהמחבלים יסיימו את חייהם בבית הסוהר, ולא ישוטטו בחוץ ויגדעו חיים של אחרים. יחד עם זאת, אני מתפללת שהם יישארו שם ולא ישתחררו בעסקאות עתידיות.

"המרצחים שרצחו את ילדינו רק בגלל שהם יהודים, אנו אומרים: 'ניסיתם להחריב את המשפחה האהובה שלנו, אבל אנחנו חורקים שיניים וממשיכים, ונמשיך להיות פה ולגדל פה דור אחר דור'", אמרה האם השכולה. "אנחנו רוצים להודות לעם ישראל שמחבק אותנו בשעה הקשה הזו ובמיוחד לצה"ל כולל יחידת דובדבן אשר לכדה את המרצחים, לאנשי השב"כ, למשטרה, ולפרקליטות הצבאית. כולם עשו את מלאכתם בצורה המקצועית ביותר, ונחשפנו דרכם לאצילות נפש גדולה. בצר הרחבתם לנו".
תגיות:משפחת הנקיןגל טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה