חדשות בארץ

התקדמות במגעים מול טורקיה: האם גופותיהם של גולדין ושאול יוחזרו בקרוב?

במסגרת הסכם צפוי בין ישראל לטורקיה, העומדות בפני פיוס הדדי, נרקם הסדר, במסגרתו יושבו מחמאס גופותיהם של החיילים אורון שאול והדר גולדין, שנהרגו בצוק איתן, וכפי הנראה גם ישוחרר האזרח אברה מנגיסטו. בני משפחתו: "אין לחתום על הסכם ללא קבלת אות חיים מאברה"

אא
לאחרונה נראה כי היחסים בין ישראל לטורקיה עומדים בפני פיוס, במסגרת הסכם שנרקם בימים אלה. במסגרת ההסכם, הבטיחה טורקיה כי תסגור את מפקדת החמאס באיסטנבול, וכן שתימנע מלתכנן או לייצא פיגועים של חמאס כלפי ישראל, או כלפי ישראלים בטורקיה. זאת, תוך שמירה של טורקיה על קשרים עם חמאס ברצועת עזה, קשר שישראל אינה מתנגדת אליו.

עוד נודע, כפי שפורסם בערוץ 2, כי במסגרת ההסדר יושבו ככל הנראה גם גופותיהם של החיילים אורון שאול והדר גולדין הי"ד, שנהרגו במהלך מבצע 'צוק איתן', וגופותיהם נשבו. בנוסף, ככל הנראה ישוחרר גם האזרח אברה מנגיסטו.

כעת, נראה שטורקיה לוחצת עם חמאס להסכים למהלך, שייחשב כ"צעד בונה אמון". בתגובה לכך טוענים בני משפחת מנגיסטו, כי אין להסכים למהלך, כל זמן שלא יתקבל אות חיים מאברה, המוחזק בעזה.

ביום ראשון הקרוב צפויה להתקיים פגישה בין נציגי ישראל וטורקיה, שמטרתה להסדיר את היחסים באופן סופי בין שתי המדינות. משכך, יוחזרו השגרירים בשתי המדינות לפעול ויוקמו צוותים משותפים מטעם משרד החוץ, שמטרתם לדאוג לנרמול היחסים.

כמו כן, צפויה ישראל לאפשר לטורקיה להפעיל בעזה את תחנת הכוח.

בתגובה לדברים, שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בשולו התבטא אמש ואמר כי הקשר בין טורקיה לחמאס צפוי להימשך בכל מקרה.
 
תגיות:טורקיהאורון שאולהדר גולדיןאברה מנגיסטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה