בריאות ותזונה

קינמון מוסיף המון. שמונה יתרונות בריאותיים

מאזן סוכר בדם, תורם לתחושת שובע, מטפל במיגרנות ועוד. הכירו שמונה יתרונות בריאותיים ומשמחים במיוחד, של התבלין האהוב  

אא
אין כמעט בית שלא מחזיק את התבלין הנפוץ הזה, ועושה בו שימושים שונים - החל מאפייה ובישול, וכלה כתוספת מרעננת לתה. קינמון. רובנו בוחרים בו הודות לטעם הדומיננטי והייחודי שהוא מוסיף למאכלים שלנו, אבל מלבד זאת מדובר בתבלין שניחן ביתרונות בריאותיים לרוב - שכדאי לכולנו להכיר: 

היתרון הראשון: איזון רמת הסוכר בדם

כשמדברים במושגים של איזון רמות הסוכר בגופנו, כדאי לדעת שלקינמון תפקיד זהה לזה של האינסולין וכוחו מוכח בעיבוד הגלוקוז שבדם. ברגע שרמות הסוכר בדם קופצות לממדים אסטרונומיים, הגוף שלנו מתחיל לאסחן שומן בכמויות גדולות ומוגברות אך בעזרת הקינמון - ניתן לאזן הן את רמות הסוכר, והן את המשקל העודף (אצל מי שסובל מכך).

היתרון השני: טיפול בכאבי ראש כרוניים (מיגרנות)

היות והקינמון הוא תבלין שמאופיין בתכונות 'מחממות', אנשים שסובלים ממיגרנות, טוב יעשו אם ינסו לעסות את הרקות שלהם בתערובת קינמון ומים, לעתים תכופות. פעולה זו תעזור בהרחבת כלי הדם, ותספק הקלה מיידית. 

היתרון השלישי: מעודד תחושת שובע

צריכת קינמון סמוך לארוחה, מגבירה את קצב חילוף החומרים ואף מעכבת את המזון שנמצא בקיבה, מלעבור אל המעיים. זו הסיבה שצריכתו בסמוך לזמן האוכל, יוצרת אצלנו תחושת שובע. 

היתרון הרביעי: עתיר בחומרים חיוניים

חצי כפית עד כפית של קינמון ליום (המינון המומלץ לאדם מבוגר), תספק לגופכם שלל חומרים מזינים וחיוניים כגון סיבים תזונתיים, אשלגן, זרחן, סידן, מגנזיום, ברזל, ואף את הוויטמינים K, B, C.

היתרון החמישי: מיגור הכולסטרול הרע (LDL)

מחקרים רבים הוכיחו כי צריכה של כפית קינמון ליום, תורמת למיגור הכולסטרול הרע המכונה LDL, מהדם. מה שזה אומר לנו הוא שהסיכוי לחלות במחלות לב וכלי דם, קטן. 

היתרון השישי: חומרים נוגדי חמצון

 

הסינאמאלדהיד הינו החומר הפעיל שבקינמון, המאופיין בתכונות אנטי דלקתיות, ונוגדות חמצון - דבר שתורם רבות לחיזוק המערכת החיסונית, ולשמירה והגנה מפני פטריית קנדידה. 

 

היתרון השביעי: שיפור הזיכרון והיכולות הקוגניטיביות

 

חוקרים מאוניברסיטת וירג'יניה מצאו שצריכת קינמון מדי יום תורמת רבות לשיפור הזיכרון, התפתחות תקינה ושיפור תפקודים קוגניטיביים. 

היתרון השמיני: מניעת אלצהיימר 

פרופסור מיכאל עובדיה מאוניברסיטת תל אביב הוביל מחקר שבדק את הקשר שבין צריכת קינמון למחלת האלצהיימר, והצליח להוכיח כי יש קשר הדוק בין שניהם - אף על פי שמסקנותיו אינן חד משמעיות. פרופסור עובדיה ממליץ על צריכת התבלין באופן יומיומי בפרט בגילאים מתקדמים יותר, זאת על מנת להקטין את הסיכוי ללקות במחלה. 
 
תגיות:בריאותהומאופתיהקינמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה