מעניין

מרגש: "כאמא לילדת תסמונת דאון, לא האמנתי שיש גם אנשים כאלה"

פוסט מרגש שפורסם בפייסבוק על ידי אם לבת הלוקה בתסמונת דאון, הצליח לעורר התרגשותם של אלפי גולשים. "הזוג הזה היה הזר הראשון אי פעם, שבירך אותי על הולדת בתי"

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

פוסט מרגש שפורסם בפייסבוק, הצליח לעורר התרגשותם של אלפי גולשים: פאם היא אמא צעירה לסופיה, תינוקת בת שנתיים הלוקה בתסמונת דאון. כשנודע לה דבר המחלה של בתה, הדבר העציב אמנם את פאם - אך היא לרגע לא חשבה לוותר על בתה היקרה. נהפוך הוא. היא קיבלה אותה באהבה רבה, וייחלה שכך יעשו גם כל האנשים שבסביבה. 

אלא שהדבר לא ממש התרחש בפועל. "אנשים בוהים בסופיה כל הזמן, גם כשאני מנסה להראות שזה מפריע לי", היא אומרת. "זה כאילו הם רואים בה רק את המחלה שלה, בלי לראות את נשמתה המיוחדת, ואת העובדה שהיא ילדה שמחה כל כך".

אבל לאחרונה התרחש מקרה קצת יוצא דופן, שהעניק לפאם כוחות יש מאין - להתמודד עם הקושי שלה. "ישבתי בבית קפה עם בתי סופיה, ושתי נשים שישבו ממול החלו לבהות בנו", כותבת פאם. "מכיוון שבתי לוקה בתסמונת דאון, אנחנו כבר רגילות לזה שאנשים זרים מסתכלים עלינו באופן שונה. הנשים האלו שמו לב שאני בוהה בהן חזרה, אבל זה לא הפריע להן להמשיך להסתכל עלינו, ואפילו להעתיק את מקומן לקרבתנו, כדי שיהיה להן קל יותר להסתכל. הפעם זה הפריע לי. 

"ואז התקדם לעברנו זוג מבוגר, ואני חשבתי לעצמי: 'נו יופי, הנה זה מתחיל. הנה עוד אנשים שרוצים להשפיל אותנו', אבל אז הגיעה ההפתעה של חיי: הגבר רכן לכיווני, הסתכל בי בעיניים מצועפות ואמר שיש לו סיפור מאוד מרגש, שהוא רוצה לחלוק אתי. לא הבנתי למה הכוונה עד שהוא פתח את פיו ואמר: 'אתמול ראיתי בחדשות כתבה על אם שבמהלך הריונה נודע לה שהיא נושאת עובר שיוולד עם נכות קשה, אך היא התעקשה להביא אותו לעולם ויהי מה - זאת למרות המלצת הרופאים להפילו.

'הנקודה שלי היא שאף פעם אי אפשר לדעת איזו השפעה תהיה לבן אדם אחד - על העולם. ואתה לעולם לא תדע מהן יכולותיו של האדם הזה ולמה הוא מסוגל - אם לא תיתן לו הזמדנות'. לפני שהלכו, הוא ואשתו אמרו לי: 'הבת שלך יפהפייה, ואל תתני לאף אחד להגיד לך אחרת. תהיי חזקה, ותאמיני בה. מי יודע לאיזה בן אדם מדהים היא תגדל להיות'. בנקודה הזו התחלתי לבכות. 

"הזוג הזה היה הזר הראשון אי פעם, שבירך אותי על הולדת בתי. שלא שפט את בתי רק לפי מראה החיצוני. שראה את היופי של סופי, מבעד למשקפת המחלה, וזיהה את הפוטנציאל שלה לגדול ולהיות משהו שרק היא יכולה להיות. ועל כך אודה להם כל חיי".

תגיות:ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה