חדשות בארץ

תגלית מדהימה: נר שמן מתקופת הצלבנים, התגלה במהלך ריצה שגרתית

מאיר אמשיק, מציל הגן הלאומי 'תל אשקלון' - מצא נר שמן עתיק מהתקופה הצלבנית, במהלך ריצת הבוקר שלו. הארכיאולוג סער גנור, מרשות העתיקות: "הנר מסמל את העושר התרבותי באשקלון הקדומה"

אא

במהלך ריצת בוקר שגרתית למדי, נתקל מאיר אמשיק - מציל רשות הטבע והגנים ב'תל אשקלון' - בחפץ נדיר. מה שסקרן אותו בתחילה היה ערימת קרשים שנסחפה אל הים. אך כשהתכופף והתבונן מקרוב - נדהם לגלות כי נר שמן מונח ביניהם, בשלימותו.  "חשבתי שאולי מדובר בפריט עתיק, אז לקחתי אותו איתי אל סוכת המציל, ומאוחר יותר, ביחד עם מנהל תחנת ההצלה, אבי פנצר - פנינו לפקח רשות העתיקות, גיא פיטוסי. למצוא ממצא כזה, זה מאוד מרגש. פשוט מרגישים חלק מההיסטוריה", אמר. 

"מצילי רשות הטבע והגנים כמו גם המצילים ככלל, הם ה'עיניי' שלנו בחופי הים. הם לא רק מצילים אנשים, אלא גם עתיקות חשובות", אמר פיטוסי והסביר כי ממצאים עתיקים שלרוב 'נמצאים' במקרה, יכולים להיות חשובים וקריטיים במחקר, ועוזרים לשמר את הידע ההיסטורי שלנו. לכן גם חשוב כל כך, לדבריו, לדווח לרשות העתיקות על הממצאים האלה. 

סער גנור, ארכיאולוג מרשות העתיקות האחראי על מחוז אשקלון, אמר כי מדובר בנר שמן עתיק ששימש לצורכי מאור, בתקופה הצלבנית. "הנר נחשף ככל הנראה, הודות לנסיגת המצוק החופי וניתן עדיין להבחין בסימני שימוש ופיח על הפייה", עוד הוסיף גנור ואמר כי מדובר בנר שמייצג חלק מהעושר התרבותי ששרר באשקלון הקדומה, שנחשבה לעיר מסחר מצליחה שייבאה וייצאה סחורה דרך הים, ומכאן גם כל התגליות הנהדרות - "עדות לחיים שהתקיימו במקום הזה, החל מהתקופה הכנענית לפני כ-4,000 שנה, ועד לתקופה המודרנית".

תגיות:עתיקותארכאולוגיהאשקלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה