הרב יצחק זילברשטיין

מסירות נפש של יולדת

לידתו של ילד זה היתה בשבת קודש. לפי הדין כמובן שמותר לחלל שבת, אך אשה גדולה זו יצאה - בעת שתקפוה צירי הלידה - עצרה מונית, ושאלה את הנהג האם יהיה מוכן להמתין יחד עמה עד צאת השבת

אא

"ותיראן המילדת את האלקים" (שמות א' י"ז)
 
על המעשה שיובא להלן הקדים הרב ואמר שאין בו הוראה לרבים. מדובר באשה גדולה ויראת אלוקים שהגיעה למדרגה גבוהה מאוד ומעשיה אינם מתאימים לכל אחד.
מעשה בילד מוצלח שהפליא כל רואיו בכישוריו ובתכונותיו, ויותר מכל ביראת השמים האמיתית שפעפעה בו כמעיין נובע. ילד זה מכהן כיום כאחד מראשי הישיבות המפורסמים, ופעם בעת רצון, סיפרה אמו במה זכתה לפרי בטן שכזה.
לידתו של ילד זה היתה בשבת קודש. לפי הדין כמובן שמותר לחלל שבת, אך אשה גדולה זו יצאה - בעת שתקפוה צירי הלידה - מבני ברק ל"דרך ז'בוטינסקי", עצרה מונית, ושאלה את הנהג האם יהיה מוכן להמתין יחד עמה, כאן ליד הכביש, עד צאת השבת.
אם אוכל להתאפק עד צאת השבת, ולשאת את כאביי, תשב גם אתה עמי, ורק לאחר מכן ניסע לבית החולים, ואם איאלץ לנסוע בשבת, תהיה מזומן לידי.
הנהג הסכים וכמובן שהאשה הבטיחה לו דמי המתנה נאותים. הקב"ה שראה עד כמה מתאמצת היא לשמור על השבת, סייע לה בכך, ורק בצאת השבת החלו ציריה לפעום בחזקה, ואז נסעה לבית החולים וילדה את בנה בשלום.
ילד כזה, שנולד מתוך מסירות נפש לכבוד המקום ברוך הוא ולכבודה של שבת, ראוי הוא שיגדל לתפארה.
יש לציין, אגב, שהנהג לא דרש כסף עבור ההמתנה, וכאמור, הדגיש הרב שוב, אין ללמוד הלכה ממעשה זה, כי רק גבורי-חיל יוכלו לעמוד בכך.
 

תגיות:עלינו לשבחהרב יצחק זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה