חדשות בארץ

פדיה מרק משחזר: "ירו עלינו, ואז פתאום אבא לא זז יותר"

פדיה מרק בן ה-15 נפצע באורח קל בלבד בפיגוע הירי הקשה שאירע בעתניאל. "ירו עלינו מהצד של אחותי", הוא משחזר

אא

פדיה מרק (15), בנו של הרב מיכאל מרק הי"ד, משחזר את רגע האימה. "ירו עלינו מהצד של אחותי, היא ישבה מהשמאל שלי, ואז פתאום אבא לא זז יותר".

פדיה מוסיף כי "הרכב התהפך כתוצאה מאובדן השליטה של אבא, ולאחר מכן עוברי אורח ערבים הצליחו לפתוח את הדלת ולהוציא אותנו. שמו אותנו ברכב כדי שלא יקרה לנו כלום".

בזמן הפיגוע, נסעו ברכב הרב מרק הי"ד, ויבדלו לחיים טובים אשתו חווה ושניים מילדיהם - תהילה (13) ופדיה (15). ברכב נספרו יותר מ-20 פגיעות של קליעים. מחקירת המשטרה עולה כי המחבלים עקפו ברכבם את רכב המשפחה הישראלית, נצמדו אליו ופתחו בירי לעבר החלון הקדמי.

האב, שנפצע אנושות, איבד את השליטה על הרכב. כתוצאה מכך הרכב התהפך, מה שהגביר את פציעתם של בני המשפחה, שנלכדו בו.

הרב מיכאל מרק הי"ד היה דמות מוכרת ואהובה ביישוב עתניאל, שידע אבדות רבות בתקופת הטרור האחרונה, ביניהם דפנה מאיר הי"ד. הרב יעקב ליטמן ובנו נתנאל הי"ד נרצחו אף הם בפיגוע ירי בסמוך לעתניאל.

"איבדנו היום דוד יקר ואהוב, שנפל בקרב הארוך והקשה שלנו על חירות העם ועל זהותו של העם ועל ארצו", אומר אחיינו של מרק. "מיכי השם ייקום דמו אמר לא פעם שבמקרים האלה אנחנו רואים שבוחרים את האנשים האלה בפינצטה, בוחרים את המובחר שבמובחר. כמה הוא צדק".

"מיכי היה מעמודי התווך של הישוב עתניאל והר חברון, ומחלוצי הישוב", מספר יואל קופלנד, יו"ר הנהלת הישוב עתניאל. "אדם צנוע וישר, איש עשייה ברמ"ח איבריו. ניהל את הישיבה הגבוהה בעתניאל במשך שנים, ניהל את החברה לפיתוח של הר חברון בהישגים מדהימים. איש אמונה ורוח. בכל רגע פנוי עסק בלימוד תורה. איש נעים הליכות, אב מסור למשפחתו. חסרונו לישוב יהיה גדול".

תגיות:פיגועמיכאל מרק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה