חדשות בארץ

הרב מיכאל מרק הי"ד מובא למנוחות

בשעה זו מתקיים מסע הלוויתו של הרב מיכאל מרק הי"ד, שנרצח ביום שישי אחר הצהריים בפיגוע הירי הקשה שאירע בכביש 60 בסמוך לעתניאל

אא

בעתניאל מתקבצים הבוקר (ראשון) אלפים כדי להיפרד מהרב מיכאל מרק הי"ד, אב לעשרה שנרצח ביום שישי בפיגוע הירי בדרום הר חברון. טקס הלוויה החל במתחם בית המדרש בישיבה בעתניאל, ולאחר הקראת ההספדים היא תמשיך להר המנוחות בירושלים.

דקות לפני הגעת המיטה, החלו האלפים בישיבת ההסדר בעתניאל לנגן ניגוני רגש, עין לא נותרה יבשה כאשר המיטה נכנסה ואלפים שרו בבכי את הפסוק: "גם כי אלך בגיא צלמוות לא אירע רע".

עשרת ילדיו התיישבו זה לצד זה בקדמת בית המדרש, ובבכי קורע לב חיבקו וחיזקו את פדיה בן ה-15, שהיה עד לרצח אביו.

נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא דברים. "אני עומד מול מותך מיכי, כואב ועצוב, ואיתי עומדת יחד אבלה אומה שלמה. בטרם נכנסה השבת גזלה אותך יד מרצחים לנגד ילדך. אני בן דוד שני לאמך זלדה. למדתי עליך שהיית איש רוח, מנהל שהוא מורה דרך, מעמודי התווך של הר חברון, ישר דרך וצנוע. אתה בן למשפחה רבת זכויות בתקומת הארץ. הטרור מלווה אותנו מראשית ימינו כאן, אבל גם בשעה שדם נשפך אין בכך להחליש אותנו. איננו נחלשים ומרפים את אחיזתנו בקרקע. הטרור מעולם לא ערער את אחיזתנו בארץ".

הרב בני קלמנזון, ראש הישיבה בעתניאל וגיסו של הנרצח הספידו בדמעות. "היית המשענת המשקמת של הרבה אנשים. היית תומך באנשים בצורה לא פרופורציונלית, והייתי תופס אותך ואומר, 'מיכי' יש לך עשרה ילדים. יש עד היום הרבה אנשים שחושבים שמיכי אדם עשיר, אני מודיע לכם, הוא לא היה. לאחד עזרת שלא יפשוט רגל, לשני שלא יפשוט יד. לכמה אנשים מיכי פה בנה את הבית. מי יעזור לכולנו עכשיו".

"מיכי רצה ללמוד תורה בשקט ולעשות מעשים טובים. מי קם יום יום כשעוד חושך בחוץ? מי עוד לומד עם אשתו כל בוקר בחמש בבוקר? הוא רק רצה להפיץ תורה ברבים. לא יודע איך הצלחת לעשות את כל זה בלי לריב עם אף אחד אף פעם. לא היו פה שום מלחמות. איזו אהבה היתה פה. אנחנו מתפללים שחוי היקרה תחזור אלינו במהרה. מיכי אתה חסר למשפחה, אתה תחסר לאמך היקרה זלדה, אתה תחסר ליוכי שלי, אח אהוב שהיה משענת לכל המשפחה, אתה תחסר לקהילה ולישוב, תחסר לישיבה. מיכי לא נטל אגורה מניהול הישיבה", הספיד הרב קלמנזון. "תתפלל על חוי שהשם ישלח לה רפואה שלמה רפואת הנפש ורפואת הגוף, ותחזור אלינו בריאה ושלמה".

תגיות:לוויהפיגועמיכאל מרק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה