חדשות בארץ

יומיים אחרי הרקטה: מסיבת סיום בגן הילדים

פחות משתי יממות אחרי שהתפוצצה רקטה במרכז לגיל הרך בשדרות, נערכה במקום מסיבת סיום. הצוות הסביר: "זוהי התשובה שלנו לטרור", וגם חשף: הנס שהתרחש במבנה

אא

ימים קשים ידעה מדינת ישראל בסוף השבוע האחרון. בין היתר, כאשר בליל שבת, מעט לפני חצות, נפלה רקטה בשדרות ופגעה במרכז לגיל הרך. למרות זאת, פחות מ-48 שעות לאחר מכן, ביום ראשון בערב, התקיימה במקום מסיבה לילדים העולים לכיתה א', בה השתתפו עשרות ילדים והוריהם, תושבי שדרות ויישובי הסביבה.

למעשה, זו הפעם השנייה בה נפגע יישוב ישראלי מאז 'צוק איתן'. אומנם לא היו נפגעים בגוף, אך נגרם נזק למבנה והפיצוץ העז נשמע היטב בכל רחבי העיר. למרות זאת החליטו אנשי הצוות המפעילים את המרכז, כי הם לא ישנו את התכניות, ולא יוותרו על מסיבת הסיום שאמורה הייתה להתקיים למחרת. בצוות גם ציינו כי החלו כבר תיקונים בחדר שנפגע וכי הרשות דואגת לכך שהכל יתוקן על הצד הטוב ביותר.

במסיבה היה ניתן לראות כי בנוסף לילדי הפרויקט ולהוריהם שהגיעו ללא יוצא מן הכלל, השתתף גם ראש עיריית שדרות - אלון דוידי. המשתתפים העידו כי המסיבה הייתה עליזה ושמחה, הילדים שרו ורקדו, ההורים נהנו ולא הורגש כלל כי דבר מה התרחש. רק החדר שנפגע מהרקטה נותר נעול, והעיד על המתח ששורר בעיר.

אחת הגננות אף ציינה את גודל הנס: "בכל הימים שקדמו לנפילת הקסאם היו במבנה הורים וגם ילדים. נערכו כאן פעילויות והמקום שקק חיים עד השעות הקטנות של הלילה. אי אפשר שלא לחשוב מה היה קורה אילו הנפילה הייתה מתרחשת חלילה יום או יומיים קודם לכן".

עם זאת, כשנשאלה מנהלת התכנית איך הילדים מתמודדים עם המצב, היא השיבה: "הילדים שואלים שאלות ואנחנו מספרים להם את האמת. זוהי התשובה שלנו למצב הביטחוני – פשוט לשמור על שגרת חיים".

תגיות:גן ילדיםרקטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה