חדשות בארץ

הגיבור מקרית ארבע: "אין עין, אבל יש ידיים לחבק את הילדים ועוד עין לראות אותם"

שוקי גלבוע, שנפצע קשה במהלך ההשתלטות על המחבל בקרית ארבע, מספר על השתלשלות האירועים

אא

שוקי גלבוע, מתנדב צוות הכוננות שנפצע באורח קשה במהלך הפיגוע בקרית ארבע, שוחח הבוקר (שני) עם גלי צה"ל.

"אנחנו רואים את חצי הכוס המלאה. גם הרופאים רואים את הנס שיצאתי מהסיפור הזה חי", אמר שוקי, שזכה לכינוי 'הגיבור מקרית ארבע'. "ביום שישי היתה כאן מרים פרץ ואמרה לאשתי משפט חזק: 'אין עין, אבל יש ידיים לחבק את הילדים, וידיים לרקוד איתם, ועוד עין לראות אותם'".

שולמית, רעייתו של שוקי, הוסיפה, "נשתקם בעזרת ה', אנחנו והילדים, יש לנו משפחה מאוד תומכת, עם ישראל כולו. זה מאוד חשוב. אנחנו רק מתחזקים מזה. שכנים וחברים של בעלי, במקום שיברחו - כולם רוצים להצטרף לצוות כוננות, כולם רוצים להגן על הארץ שלנו".

גלבוע תיאר בראיון את השתלשלות האירועים בזמן הפיגוע הקשה, "קיבלתי התראה על "אביר לילה ג'", כלומר: מחבל שחצה את הגדר. אין מקום להתלבטויות, תוך שתי דקות היינו שם".

"חלק מכוחות הביטחון האזרחיים של קרית ארבע כבר היו שם", מספר גלבוע. "לא היתה לאף אחד הבנה שהמחבל בתוך הבית. אני ועוד חבר כיתת כוננות הגענו לאזור הבית, סרקנו את הבית מבחוץ, ממש לא הבנו שאנחנו נכנסים לתוך זירת לחימה".

גלבוע ציין כי בשלב זה הם יצרו קשר עם הרב עמיחי אריאל, אביה של הלל-יפה אריאל הי"ד. "התקשרנו לשאול את הרב אריאל אם הוא השאיר את הבית נעול או פתוח. הוא הגיע למקום, ואמרתי לו: 'חכה, אני נכנס אתך'. לא ראינו שום דבר מחשיד, שום דבר לא תקין, עברנו את הסלון, הגענו לחדרים, הוא צעק אליה 'הלל' ונכנס פנימה, אני זוכר את הצרחה, הדבר הכי חשוב באותו רגע להודיע לכולם שכאן האירוע. כששלחתי את היד למכשיר קשר זיהיתי משהו שחור שמזיז את היד לכיוון שלי. זה עניין של פחות משניה עד שהייתי על הרצפה".

גלבוע מוסיף ומסביר כי נפצע במהלך הירי על המחבל, ומציין כי הוא לא מקפיד על אף אחד. "הרב חנוך היה שני מטר מאחורי, הוא מזהה את המחבל יוצא מהחדר משמאל ומחליט שהוא ננעל עלי ומסתער עלי. הרב חנוך נמצא בסיטואציה שבה או שהוא נותן למחבל להוריד סכין על הצוואר שלי, או שהוא יורה במחבל ולוקח סיכון שהוא פוגע בי. ב"ה שהוא הצליח לפגוע במחבל ושאני יצאתי בחיים. קליע שנכנס לראש מעל האוזן יצא מהראש באזור העין. כשעוברים חוויה כזאת מקבלים את הדברים בפרופורציה".

שולמית הוסיפה בסיום הראיון, "אנחנו בעיצומו של תהליך. בעזרת ה' אנחנו נתחזק, יהיו עליות וירידות, אבל כל ירידה היא לצורך עליה. שנזכה לגאולה שלמה".

תגיות:קרית ארבעפיגועהלל אריאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה