חדשות בארץ

ח"כים מהשמאל ביוזמה: להחרים את חנין זועבי

ח"כ איתן כבל מקווה להגיע ל-90 ח"כים שיצאו מהמליאה בכל פעם שזועבי תעלה על דוכן הנואמים

אא
ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) ביוזמה מפתיעה: 90 חברי כנסת יצאו מהמליאה, בכל פעם שזועבי תעלה לנאום את דבריה – כך דווח ב"ידיעות אחרונות".

יוזמתו של כבל מגיעה לאחר המהומה שהתחוללה בשבוע שעבר במליאת הכנסת. לאחר דבריה הפרובוקטיביים של זועבי אודות הסכם הפיוס עם טורקיה, פנו ח"כים רבים פנו לועדת האתיקה של הכנסת בדרישה להרחקתה. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה, לשם בחינת האפשרות להרחיק אותה מהכנסת.

בינתיים, יזם כבל חרם על זועבי. הוא מקווה להגיע ל-90 ח"כים שיצאו מהמליאה בכל פעם שזועבי תעלה על דוכן הנואמים.

במכתבו לחברי הכנסת, כתב כבל כך: "מצאתי לנכון לפנות אליכם, כל חברות וחברי הכנסת המתנגדים לאמירותיה המקוממות והמתריסות בבקשה - לצאת מאולם המליאה בכל פעם שהיא תעלה לדבר".

כבל המשיך ותיאר את התנהגותה של הח"כית מעוררת המהומות. "צפיתי פעמים רבות באירוע האחרון, ואודה שהתביישתי והתקוממתי על כך שחברת כנסת משקרת במצח נחושה, מעלילה עלילות, מסיתה לאלימות ותוקפת באופן בוטה ובלתי נסבל את המדינה ואת ערכיה. הצורך להגיב ולסתור את שקריה ודבריה החמורים הוא בבחינת חובה, אך לא בדרך של התנפלות. עלינו לחדול מלהמשיך לשחק לידיה".
 
כבל מבקש מחברי הכנסת המתנגדים לזועבי לנקוט פעולה מעשית. "עד אשר תיפלט מהכנסת". במכתבו ביקש: "אני פונה אליכם ומבקש לשנות את התגובה שאצל חלקנו היא אינסטינקט ואצל אחרים ניצול מצב תקשורתי, כך שבכל פעם שהיא תעלה לדוכן נצא כולנו מאולם המליאה". 

כבל הזכיר את מה שאירע במליאה בעקבות נאומה של זועבי אודות הסכם הפיוס עם טורקיה. "כשצפיתי באירוע ובתגובה של חלק מאיתנו, שהייתה על סף האלימות, אנחנו הופכים אותה לגיבורה ואותנו לנלעגים — והרי זה בדיוק מה שהיא מבקשת להשיג", כתב.
 
ליוזמתו של כבל הצטרפו כבר ח"כים רבים, ביניהם שרים וסגני שרים. גם יצחק הרצוג, יו"ר האופוזיציה, חתם על המכתב וקרא לכל חברי הכנסת מטעם ה'מחנה הציוני' להצטרף אליו.

ההחתמה נמשכת, וכבל מעריך כי יגיע בקרוב ל-90 חתימות.
תגיות:חנין זועביחרם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה