חדשות בארץ

הנס של משפחת מרק: פלסטינים הצילו את האם והילדים ברגע שלפני האחרון

רופא פלסטיני מדהריה טיפל בחווה מרק, לאחר שפלסטיני ממחנה הפליטים אלפוואר הגיע לזירה, וחילץ מהרכב את הילדים. "עוד שתי דקות הם היו נחנקים במכונית", אמר. צפו

אא

ילדיו של הרב מיכאל מרק הי"ד, שנרצח בפיגוע בכביש 60, ניצלו, בהשגחה פרטית מדוקדקת, על ידי פלסטינים שעברו במקום. אחד הפלסטינים חילץ את הילדים מהרכב ההפוך, ופלסטיני נוסף, רופא במקצועו, שהיה בדרכו למסגד אל-אקצא, טיפל באם המשפחה, שנחנקה מחגורת הבטיחות שנכרכה סביב הצוואר.

בראיון לערוץ 2 סיפר הפלסטיני שחילץ את הילדים מהרכב ההפוך את שאירע. "ראינו מכונית הפוכה, עצרתי את המכונית שלי בצד ימין ויצאנו ממנה. ניסיתי לפתוח את הדלת אך המכונית היתה נעולה. ראיתי שני ילדים בפנים צורחים ומבקשים שאעזור להם. הושטתי את ידי ובמשך שתי דקות ניסיתי לפתוח את הדלת כדי להגיע אל הילדים שנחנקים במכונית. אני מעריך שאם הם היו נשארים שם עוד קצת, הילדים האלה היו נחנקים במכונית".

 

"הבת הקטנה היתה מבוהלת מאוד. היא בכתה ואמרה: 'אבא, אבא'. אמרתי לה: 'אל תפחדי, אל תפחדי. ה' יעזור והכל יהיה בסדר'", הוא מתאר.

בתחילה חשב שמדובר בתאונת דרכים, ורק אחרי הגעת כוחות הביטחון הבין שהיה מדובר בפיגוע. "מה שעשיתי, עשיתי מתוך האנושיות שלי. אלה ילדים, יש בפנים ילדים, יש בפנים בני אדם. לא היססתי בכלל", אמר.

בהמשך הגיע למקום ד"ר עלי אבו שרך, רופא פלשתיני מהעיירה דהריה הסמוכה לחברון. אבו שרך ביקש מכוחות הביטחון לזוז, והחל ללא היסוס לטפל באם המשפחה ובתהילה. אלמלא הטיפול הראשוני שלו, היו תוצאות הפיגוע הקטלני עלולות להיות קשות הרבה יותר.

"האב והאם ספגו את הפגיעה הקשה ביותר", סיפר הרופא. "בדקתי את האב והוא כבר היה ללא רוח חיים. האמא היתה במצב של חנק בגלל חגורת הבטיחות שנכרכה סביב הצוואר, והיא סבלה מפצעי ירי בפלג הגוף העליון. הילדה היתה בהלם, וכשבדקתי אותה הבנתי שהיא לא נפגעה קשה. ניסיתי להרגיע אותה, לה שאמא ואבא יהיו בסדר ושתכף תגיע עזרה רפואית, וייקחו אותם לבית החולים".

תגיות:פיגועהרב מיכאל מרק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה