חדשות יהדות

היועמ"ש לרפורמים: "אין לקיים תפילה ברחבת הכותל!"

חשש מפרובוקציות של התנועה הרפורמית, בעקבות הודעתו של היועץ המשפטי כי אין לקיים תפילה ברחבת הכותל העליונה. מנכ"ל התנועה: "נתכנס כרגיל!"

אא
ראש חודש תמוז כבר כאן, וכמו ראשי החודשים שקדמו לו – גם הוא מזמן התמודדות במערכה אל מול הרפורמים בכותל המערבי. כעת מתברר כי המאבק עומד להיות חריף במיוחד, שכן בני התנועה הרפורמית, אשר תכננו לקיים הבוקר (יום ה') טקס של תפילה מעורבת ברחבה העליונה של הכותל המערבי, גילו כי היה מי שהצליח למנוע מהם את ביצוע תכניותיהם ברגע האחרון.
 
הדבר ארע בעקבות כך שהיועץ המשפטי של משרד הדתות – עו"ד ישראל פת, שיגר אתמול מכתב לראשי התנועות של הרפורמים והקונסרבטיביים, בו הוא ציין כי אין לקיים טקסים ברחבת הכותל העליונה, וזאת מאחר שהרחבה הזו אינה מיועדת לתפילה ולטקסים דתיים, אלא לביקורים שוטפים.
 
עוד ציין היועץ המשפטי במכתבו: "בחודש האחרון התקיימו דיונים במשרד הפנים בנושא שנידון, ובתוך כך הובא לידיעתנו נוהל שהוציא רב הכותל לעניין תפילה ברחבה העליונה של הכותל המערבי. לפי הנוהל הרחבה העליונה, ככלל, אינה מיועדת לתפילה ולטקסים דתיים, אלא לביקורים שוטפים, זאת בלי קשר לאופי התפילה או הטקס הדתי".
 
הנוהל שאותו ציין היועץ המשפטי אכן נקבע בעבר, והוא תקף לגבי מתפללים מכל הזרמים, אלא שכעת עומד הנוהל הזה להיות משמעותי מאוד במערכה הטעונה אל מול הרפורמים, שכן היועץ לכאורה אישר את הטקס, אך ציין כי הוא לא יוכל להתקיים ברחבה.
 
ואכן, לסיכום ציין עו"ד פת במכתבו: "נוכח כל האמור, בכוונתנו לקבל החלטה כי לעת הזו, לאחר איזון בין כלל האינטרסים השונים, אין לקיים תפילה ברחבת הכותל המערבי העליונה, וככל שמבוקש לקיים תפילה מעורבת, יהיה ניתן לקיימה ב'עזרת ישראל', כלומר – בכותל הרפורמי".
 
על אף הנאמר, הודיע גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית, כי הוא אינו חושב לקבל את חוות דעתו של היועץ המשפטי, ובשעות הבוקר הם יתכנסו ברחבה כרגיל.
 
תגיות:רפורמיםהכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה