חדשות בארץ

הפצוע משחזר: "המחבל לא הצליח לירות עלינו. היה לנו נס גדול"

משפחת פינקל, זוג הורים וששת ילדיהם, ביניהם תינוקת בת שבוע, ניצלו בנס מפיגוע ירי בצומת ה-T בגוש עציון

אא

משפחת פינקל, תושבי נתיבות, נקלעו אמש (מוצאי שבת) לפיגוע ירי בדרכם מיישוב מיצד לעבר ביתם בנתיבות. ההורים וששת ילדיהם, ביניהם תינוקת כבת שבוע, ניצלו בנס מהירי.

בעודו מאושפז בבית החולים 'שערי צדק', משחזר איתן, אבי המשפחה, את שאירע. "היינו בשבת אצל חמי וחמותי, שגרים ביישוב מיצד. כאשר יצאנו משם, במוצאי שבת, הגענו לצומת T. שם, פניה ימינה זה לשטחי A, ושמאלה זה לאן שאנו צריכים", מסביר הפצוע לכלי התקשורת.

"אנחנו עומדים בצומת, ואז אשתי ואני רואים מחבל עם רובה. הוא ישב ברכבו, והיה עם חצי גוף מעל הרכב, עם רובה שמכוון אלינו. חיכינו לבום. אשתי צורחת, אני גם צרחתי. למה הוא לא ירה – אני לא יודע.

בחקירת האירוע, התברר שהמחבל לא הצליח לירות. פינקל מוסיף ומספר: "לקחנו ימינה, ובאותו רגע שמענו יריות. השמשה התנפצה, ראיתי שאני עדיין חי ברוך השם, והמשכתי ליסוע. חשבתי שאולי המחבל הוא מאחורינו, לא היה לי אפילו זמן להסתכל במראה. המשכתי ליסוע במשך רבע שעה, עם שלולית של דם. אני לא מבין את זה", אמר הפצוע בהתרגשות. "זה ניסים שהשם עושה איתנו. פשוט ניסי ניסים. עם כל האסונות, השם מרחם עלינו".

"אני רוצה שכולם יבינו את זה", הוא אומר. "שיראו את החסד של השם. אולי בזכות זה יהיו פחות אסונות. איך שהשם שומר על עם ישראל, הרי בפיגוע דומה לזה, בצרפת, היה מאה הרוגים. תפרסמו את זה", ביקש. "אולי מישהו יתחזק, וזה ימנע אסונות מעם ישראל".

שלושה קליעים נספרו ברכב המשפחתי. "בי פגע קליע אחד, ובמשפחה כולם יצאו בלי שריטה, בנס. אם היה פוגע בי היה יכול לרסס את כולם. זה היה התכנון שלו, לפגוע בנהג, אם היה פוגע בגלגל והיה פנצ'ר היה מרסס את כולם. מישהו יכול להגיד שזה לא נס, שזה לא חסד של השם? תראו כמה רחמים", אמר אבי המשפחה.

פינקל מוסיף כי המשיך לנהוג, בעודו פצוע, במשך רבע שעה. "המשכתי ליסוע עד שראיתי ג'יפ צבאי ועצרתי. במהלך הנסיעה הרגשתי שנתפס לי שריר ברגל וראיתי דם - פחדתי לאבד את ההכרה. אשתי ירדה מהרכב והזעיקה את החיילים ומשם פוניתי לבית החולים. השם עשה לנו נס גדול", מוסיף הפצוע.

פינקל מציין בחיוך כי ילדיו לא קלטו מאום. "הילדים לא קלטו", סיפר. "במהלך הנסיעה צעקתי לאשתי 'מה עם הילדים?', והיא צעקה: 'לא משנה. סע, סע'. הבכור שלי בן שבע, פניתי אליו ושאלתי: 'אלחנן, כולם בסדר?', והוא הגיב: 'מה קרה? מה קרה? למה אתה שואל?' הוא לא הבין מה קרה. ברוך השם. הפח נשבר ואנחנו נמלטנו".

המשפחה חזרה מביקור אצל הורי האישה, המתגוררים ביישוב מיצד. על השאלה האם יחזרו לבקר שם, השיב אבי המשפחה: "אנחנו נמשיך לכבד את ההורים, ונשאל שאלת רב אם מותר לנו שוב להגיע למקום".

כזכור, אמש (מוצאי שבת) ירה מחבל פלסטיני שלושה קליעים על רכב ישראלי ונמלט. אבי המשפחה, איתן, נפצע באורח קל – בינוני, והמשפחה כולה ניצלה באורח נסי. כוחות צה"ל פתחו בחיפוש אחר המחבל היורה, וכתר הוטל על סעיר ועל מחנה אל ערוב בגוש עציון. כוחות צה"ל נכנסו לכפר סעיר, ונחסמו הכניסות והיציאות מן הכפר.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה