חדשות בארץ

מצוקת הדיור החרדית שוברת שיאים: מחסור של 6808 דירות

הנתונים נחשפים: קיים מחסור של אלפי יח"ד במגזר החרדי, ובשנת 2029 צפוי חסר של 14,000 יח"ד בשנה

אא

מצוקת הדיור קיימת בארץ מזה שנים, ואין זה סוד שהיא מתבטאת באופן מיוחד במגזר החרדי. אלא שאם עד כה היו הנתונים מעורפלים, הרי שמחקר שהוצג בימים אלו על ידי הדמוגרף פרופ' יעקב פייטלסון מהמכון לאסטרטגיה ציבורית, חשף את חומרת המצב.

פרופ' פייטלסון שטח את הממצאים המדאיגים במסגרת ועידת 'שלומי אמונים' שהתכנסה לדון בהשלכותיו של גידול הציבור החרדי בארץ. הניתוח שהופיע בדו"ח שהוצג בוועידה מתבסס על נתוני גיל הנישואין הממוצע במגזר בצירוף מספר הילדים בכל שנתון. צירוף של כל הנתונים מוכיח כי כבר כיום קיימת דרישה של  3267-4357 דירות חדשות בכל שנה באזורים חרדיים או בשכונות המותאמות למגורים במגזר החרדי, ובסך הכל קיים מחסור של 6808 יח"ד למגזר.

הבעיה המרכזית היא בכך שככל שיחלפו השנים, כך הצורך צפוי לגדול, ובעוד שלוש עשרה שנה, על פי החישוב, צפוי הצורך אף להכפיל את עצמו. המשמעות המספרית היא היווצרות חסר של 14,850 דירות, מידי שנה, למגזר החרדי.

במהלך הכינוס ניסו המשתתפים לרדת לסעיפים הקטנים של הדו"ח, אלא שכל חישוב שנעשה הוכיח כי גם בהתייחסות לתחזית האופטימית ביותר, עדיין יהיה קיים מחסור של יותר מ-11 אלף דירות למגזר. לצורך ההמחשה - הדבר יצריך הקמת שתי ערים חרדיות חדשות בכל שנה, בסדר גודל של ביתר ואלעד.

האם יש פתרון למחסור? נכון להיום הפתרון היחיד שקיים הוא יוזמתו של שר השיכון להקציב מידי שנה כ-5000 דירות למגזר החרדי. אומנם זוהי יוזמה ראויה לשבח, אך קשה להאמין שמספר כזה של דירות יספק את הצורך הרב. מה עוד שצריך גם להדביק את הפער שכבר קיים. אין ספק כי הדבר מחייב את הנציגים והעסקנים החרדיים לפעול במרץ כדי לקדם פתרון הולם וראוי למצוקת הדיור החרדית.

 

תגיות:מצוקת הדיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה