חדשות בארץ

בכיר ישראלי הודה: "ישראל תוקפת בסיני"

התחממות ביחסים בין ישראל למצרים, הודות לשיתוף פעולה ביטחוני הדוק. בכיר ישראלי: "מל"טים של חיל האוויר הפציצו יעדי טרור אסלאמי בחצי האי סיני"

אא

"צה"ל תקף במשך השנים האחרונות כמה פעמים בשטח סיני, באישור ובתיאום עם השלטונות בקהיר" – כך ציין גורם ישראלי בכיר לשעבר, בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות האמריקנית 'בלומברג'.

הבכיר הישראלי התייחס לנושא באופן ראשוני, וציין כי ישראל ביצעה בשנים האחרונות, מאז שעלה הנשיא א-סיסי לשלטון, מתקפות רבות באמצעות מזל"טים נגד טרוריסטים בסיני. הוא גם הדגיש: "ישראל תוקפת בסיני בברכת מצרים ובידיעתה המלאה".

כשנשאל מה הוביל לכך, הסביר הבכיר כי בעת האחרונה התחממו היחסים בין ישראל למצרים ונוצר שיתוף פעולה ביטחוני הדוק ביניהן. כחלק מכך מל"טים של חיל האוויר הישראלי הפציצו יעדי טרור אסלאמי בחצי האי סיני במספר מקרים שונים, זאת כאשר בכל המקרים הייתה מצרים בסוד העניינים ואישרה את דרך הפעולה.

מעניין לראות כי הצהרות רשמיות אלו שהינן חסרות תקדים, באו לאחר שבמשך החודשים האחרונים האשים דעא"ש לא פעם את ישראל בכך שהיא "תוקפת את פעיליו בסיני", אך הטענות הללו לא אוששו עד כה באופן רשמי.

הסוכנות האמריקנית ציטטה גם את מוחמד כמאל, מרצה באוניברסיטת קהיר כיום ומחוקק לשעבר, שציין: "יש רמה גבוהה של שיתוף פעולה חסר תקדים, בעיקר בתחום המאבק בטרור. מצרים פועלת עם ישראל כדי לטפל בכך, מתוך אינטרס לאומי".

ואילו הבכיר הישראלי הביע תקווה: "אני בטוח כי עסקת גז עם מצרים, בה חושקות שתי המדינות, תביא את שיתוף הפעולה לרמה טובה עוד יותר. זה יכול להפוך לאחד משיתופי הפעולה הגדולים במזרח התיכון".

תגיות:מצריםסיניישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה