בריאות ותזונה

האם הרימון יכול לעזור לנו להישאר צעירים לנצח?

מחקר חדש מצא כי חומר שמקורו ברימון הופך תהליכי הזדקנות ומחזיר את תאי הגוף לפעילות צעירה ונמרצת

  • ו' תמוז התשע"ו
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קבוצת חוקרים מאוניברסיטת EPFL  בלוזאן, שוויץ, סבורה שמצאה את מעיין הנעורים במקום בלתי צפוי: גרעיניו האדומים של הרימון.

כשאנו מזדקנים, התאים שלנו מתקשים למחזר את 'תחנות הכוח' שלהם. התחנות הללו, המיטוכונדריה שבכל תאי הגוף, לא מסוגלות כבר לבצע את תפקידן כראוי ולכן פשוט מצטברות בתוך התא. ההידרדרות בתפקודן משפיעה על בריאותן של רקמות רבות כולל שרירים, שנחלשים ככל שאנחנו מתבגרים, בנוסף, ההצטברות של מיטוכונדריה בלתי מתפקדת חשודה כמשחקת תפקיד בגרימת מחלות זקנה כמו פרקינסון.

כאן נכנס לתמונה הרימון המדענים זיהו מולקולה שמסוגלת, בכוחות עצמה, להחזיר על כנה את יכולתו של התא למחזר את רכיבי המיטוכונדריה הבלתי מתפקדת: מולקולה שנקראת אורוליתין A. "זו המולקולה היחידה המוכרת שלנו שיכולה להתחיל מחדש את תהליך הניקיון של המיטוכונדריה. מדובר בחומר טבעי לחלוטין וההשפעה שלו היא אפקטיבית וניתנת למדידה", אומר פטריק אבישר, ממובילי המחקר.

החוקרים התחילו את המחקר על ידי בחינתם של נמטודות, תולעים שבגיל 8-10 ימים נחשבות כבר לקשישות. חשיפתן למולקולה אורוליתין A האריכה את חייהן ביותר מ-45% בהשוואה לקבוצת הביקורת. בשלב הבא, נבדקה התועלת על יצורים הקרובים יותר לבני אדם: עכברים. שוב, המולקולה הצליחה לשקם את המיטוכונדריה, ועכברים מבוגרים – בני שנתיים – הפגינו כושר גופני טוב יותר ב-42% מהכושר של העכברים בקבוצת הביקורת.

לפני שאתם רצים לקנות רימונים, חשוב לציין שהרימון עצמו לא מכיל את מולקולת הקסמים, אלא רק את החומר הדרוש לייצורה. כשאנחנו אוכלים רימון, חלק מרכיביו מעובדים לכדי אורוליתין A על ידי החיידקים הידידותיים במעיים. לפיכך, התועלת שיפיק כל מין – וכל אדם – מהרימונים משתנה במידה רבה: הכל תלוי בסוג ובכמות של חיידקי המעיים שלו. בני אדם מסוימים נעדרים לגמרי את החיידקים שיכולים להפיק מהרימון אורוליתין A. זו הסיבה שהמדענים משוויץ מקווים להפיק מוצר של אורוליתין Aאותו יכול כל אחד לקחת באופן ישיר – ולהפיק ממנו תועלת בלי קשר למצב חיידקי המעיים שלו.

תגיות:רימוןבריאות ותזונההזדקנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה