חדשות בארץ

לא תאושר המתת חסד בישראל

הכנסת דחתה הצעת חוק המאפשרת המתת חסד בישראל. השר ליצמן: "אם הורגים גוסס על פי ההלכה זהו רצח ואסור לעשות זאת"

אא

הצעת חוק שקובעת כי במקרים מסוימים יהיה ניתן לאפשר המתת חסד בישראל נדחתה ברוב קולות, כאשר 30 מחברי הכנסת תמכו בה ו- 45 התנגדו.

מדובר בהצעה שהגישו חברי הכנסת עפר שלח, קארין  אלהרר ומיקי רוזנטל, וכן הוצמדו אליה הצעות דומות של חברי הכנסת זהבה גלאון ודב חנין. על פי ההצעה, חולה הנוטה למות שהוא אזרח ישראלי במשך חמש שנים לפחות, בגיר ובעל כשרות, יהיה רשאי לבקש מרופאו האישי מרשם לתרופת הרדמה במינון קטלני שיגרום למותו, כאשר את התרופה הוא ייטול באופן עצמאי.

בדברי ההסבר נכתב: "החוק מכבד את זכות החולה על גופו ולכן הוא מתיר לרופאים שלא לחבר או שלא לחדש חיבור של חולה הנוטה למות למכשיר הנשמה, ובלבד שנקבע כי הוא אכן מתייסר במחלה חשוכת מרפא, כי אכן ימיו ספורים וכי נתן את בקשתו מתוך צלילות הדעת והמחשבה".

בהצעת החוק גם פורטו כל השלבים שיש לעבור החל מרגע הגשת הבקשה ועד לאישורה, כאשר הודגש כי האדם שיבקש לסיים את חייו יהיה מוכרח לעבור תקופת המתנה - מיום שבו הוא מבקש את המרשם ועד לקבלתו, וזאת לצורך אימות רצונו וחובת התיעוד.

תגובתו של שר הבריאות יעקב ליצמן להצעת החוק הייתה חריפה במיוחד. "זהו רצח", הוא התבטא. "אם יש אדם חולה שהרופאים נותנים לו יומיים לחיות, ומישהו בא והורג אותו ברחוב, וכי אי אפשר להאשים את זה שהרג ברצח? בוודאי שכן, הרי כל עוד בן אדם חי ונושם הדבר אסור. ראיתי בחיי מקרים של אנשים שחשבו שהם הולכים למות והרופאים אמרו שאין סיכוי ופתאום הם קמו. אם הורגים גוסס על פי ההלכה זהו רצח ואסור לעשות זאת".

תגיות:המתת חסדיעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה