חדשות יהדות

החרדים ניצחו: לא יתקיים מצעד מול בתי כנסת

מצעד התועבה יתקיים היום בבאר שבע, אך הוא לא יעבור באזור בתי כנסת, אלא ברחוב צדדי בלבד. מחאה שהגישה 'האגודה לזכויות האזרח', נדחתה בידי בית המשפט

אא

היום (יום חמישי) צפוי להתקיים בבאר שבע מצעד התועבה, וזאת לאחר שרבני העיר ותושביה שומרי המצוות, ניסו להתאמץ בכל דרך אפשרית כדי למנוע את קיומו. בין היתר הודיעו בתחילת השבוע נציגי המועצה מטעם ש"ס, כי במידה והמצעד יתקיים, הם יפרשו בו במקום מהקואליציה. החלטתם זו גובתה גם בידי רב העיר – הגר"י דרעי.

כפי שנראה נכון לעכשיו, המצעד אכן יתקיים, אך ההישג הגדול של החרדים הוא בכך שהמצעד לא יעבור במרכז העיר - בשדרות רגר הסמוכות לבתי כנסת, כמתוכנן, אלא במיקום צדדי יותר.

ההחלטה הושגה לאחר ששופטי בית המשפט העליון דחו עתירה שהוגשה על ידי יזמי המצעד והאגודה לזכויות האזרח כנגד מפקד מחוז דרום במשטרה, כדי שיורה למשטרת ישראל לאפשר רישיון קיום מצעד דווקא בשדרות רגר – השדרה המרכזית של העיר.

שופטי בג"צ ציינו כי החומר המודיעיני שהוצג בפניהם, מצביע על סיכון ממשי לפגיעה על ידי גורמים קיצוניים משני הצדדים. בנוסף טענה המשטרה כי תוואי המצעד המבוקש הוא באזור שבו קיימים מוסדות דת, והדבר מהווה פגיעה קשה ועמוקה ברגשות הדת.

בשל כך הציע בית המשפט לעותרים תוואי נוסף וצדדי בעיר, שבו כפי הנראה הם עתידים לצעוד.

תגיות:באר שבעמצעד התועבהמצעד הגאווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה