בריאות ותזונה

זהירות: התפרצות חמורה של דיזנטריה

במשרד הבריאות חשפו 300 מקרים חדשים של דיזנטריה שהתגלו הקיץ. האזורים המרכזיים: ירושלים ואשקלון

אא

שלשולים, אובדן תיאבון, חולשה, הקאות, חום גבוה וכאבי בטן –  אם גם הילד שלכם מתלונן על התסמינים האלו (או על חלקם) ייתכן שגם הוא נדבק במחלת הדיזנטריה. מחלה אשר שכיחה אצל ילדים במשך כל השנה, אך עולה במיוחד בתקופה זו של הקיץ.

בכל שנה בעונת הקיץ ישנה עלייה באבחון חיידק השיגלה אשר גורם למחלת הדיזנטריה, ובשנה זו דיווח משרד הבריאות על עלייה משמעותית בתחלואה בעקבות הימצאותו של החיידק.

על פי דיווח של משרד הבריאות מסוף השבוע שעבר, נרשמו עד כה לא פחות מ-300 מקרים של ילדים שנדבקו בחיידק השיגלה. על פי ההערכה יש עוד כ-500 ילדים נוספים שנדבקו, אלא שהדיווח על כך לא הועבר לרשויות. לדברי משרד הבריאות, האזורים העיקריים בהם נראתה ההדבקה הם ירושלים ואשקלון.

התחלואה תוקפת בעיקר את ילדי הגן, עד גיל 4. היות והמחלה מידבקת מאוד, היא עלולה להתפשט בקרב ילדים בגנים, בקייטנות ובמסגרות שונות. במקרים הפשוטים היא חולפת בתוך מספר ימים, אולם במקרים הקיצוניים והחמורים ביותר עלול החיידק לפגוע במערכת העצבים ולגרום לנזק ממשי.

את ההדבקה בחיידק ניתן לצמצם על ידי הקפדה על כללי היגיינה בסיסיים של רחיצת ידיים יסודית באמצעות מים וסבון. בנוסף, יש להימנע מלשלוח לקייטנה ילד חולה, כדי שלא ידביק את הילדים האחרים. לאור ההידבקות הנרחבת בימים אלו, יצא משרד הבריאות בקריאה לציבור להקפיד על כללי ההיגיינה במטרה למנוע התפשטות של הנגיף.

תגיות:משרד הבריאותדיזנטריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה