בריאות ותזונה

מחקר חדש: פרות מאושרות נותנות חלב בריא יותר

מחקר חדש מגלה: מתן סרוטונין לפרות מעלה את רמות הסידן בחלב שלהן

  • י"ב תמוז התשע"ו
אא

כשמדברים על התועלת הבריאותית של מוצרי החלב, מתכוונים בעיקר לתכולת הסידן שלהם. גוף האדם מכיל יותר סידן מאשר כל מינרל אחר, וסידן חיוני לבריאות העצמות ולתפקוד מתאים של הגוף. בהתאם לכך, התזונה המערבית נשענת מאד על מוצרי חלב כדי לקבל ערכים מספיקים של סידן.

לא פלא, אם כן, שחלבן של פרות נבדק באופן קבוע כדי לוודא שהוא מכיל כמויות מספיקות של סידן. אבל מה עושים כשאחוזים הולכים וגדלים מהפרות (כעשרה אחוזים בארה"ב, למשל) נותנות חלב דל סידן? מנסים למצוא דרך שתעלה את רמות הסידן בחלב.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי אוניברסיטת ויסקונסין-מדיסון, החליט לבדוק את השפעות מתן סרוטונין לפרות חולבות. סרוטונין, כידוע, הוא ההורמון שאחראי למצב רוח חיובי – בבני אדם ובחיות כאחד.

החוקרים הזריקו לקבוצה של פרות, חציין מגזע ג'רסי וחציין מגזע הולשטיין, כימיקל שהופך בגוף לסרוטונין. לאחר מכן הם מדדו את רמות הסידן בדם ובחלב שלהם.

התוצאות: בפרות ג'רסי, הזרקת סרוטונין העלתה את רמות הסידן בחלב, אך לא בדם. בפרות הולשטיין התרחש תהליך הפוך: רמת הסידן עלתה בדם אבל לא בחלב.

"בכך שחקרנו שני זנים יכולנו לראות שניהול רמות הסידן שונה אצל כל אחד מהם", אומרת החוקרת הראשית, ד"ר לורה הרננדז. החוקרים מקווים ללמוד זנים נוספים, ולפתח את טיפול הסרוטונין כך שישפיע על רמות הסידן בחלב בכל זני הפרות. "ייתכן שאכן חוואים צריכים לאמץ שימוש בסרוטונין כדי למנוע ייצור של חלב דל סידן", אומרת הרננדז. "באופן זה הפרות יפיקו תועלת לבריאותן, בעוד החוואים מצליחים לשמור על רווחיות הרפתות שלהם".

תגיות:פרהחלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה