חדשות בעולם

מיהו הנדיב המסתורי שמפזר שטרות של 100 דולרים עם השם 'בני' עליהם?

נדיב מסתורי שמתגורר במדינת אורגון בארצות הברית חילק עד היום למעלה מ-55,000 דולרים באמצעות שטרות אותם הוא משאיר במגוון מקומות מפתיעים – כשהשם 'בני' כתוב עליהם

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

לפני שנתיים, ג'ו רובינסון היה עסוק בציון מחירים על הכדים שהוא מכר בפסטיבל לאומנות באורגן, ארצות הברית. כשהרים את אחד הכדים, עליו צויירה דוגמת שרכים, נפל ממנו לפתע שטר של מאה דולרים. על השטר היה כתוב שם: 'בני'. זה היה שטר חדש, שבבירור טרם נעשה בו שימוש. על רקע הנייר הבוהק, השם, שנכתב בעט, היה בולט במיוחד.

ג'ו חשב בתחילה שמישהו השאיר את השטר בטעות על הדוכן שלו. אבל כשסיפר לחברים ומכרים על התקרית, הוא החל לשמוע סיפורים דומים. באורגון, מסתבר, חי נדיב מסתורי שמפזר שטרות עם השם 'בני' במגוון רחב של מקומות. השטרות הללו נמצאו בשלל מקומות: פחיות של סוכריות, כיסי בגדים, ואפילו באריזות פתוחות של מגבונים לחים.

"נכון להיום, בני חילק יותר מ-55,000 דולרים", אומרת קאפי לין, עיתונאית מקומית מאורגון. "יש לי הרגשה שהוא ימשיך לעשות את זה עד שתתגלה זהותו – או עד שהוא כבר לא יוכל, מסיבה כלשהי, להמשיך בפילנתרופיה שלו".

העיתון בו עובדת לין, ניו סטייטמן ז'ורנל, מתעד את כל אירועי המתן-בסתר של בני אותם הוא מצליח לגלות. כך למשל ראיין העיתון ילדה שמצאה את השטר בקופסת חיסכון שנרכשה על ידי אמה. "נענעתי את התיבה, ומתוכה נפל השטר", היא סיפרה. "אמא שלי חשבה שזה זיוף, אבל השטר היה אמיתי". סיפור אחר היה סיפורה של תמי טומפיקנס, שמצאה את השטר בתוך אריזת קורנפלקס. הכסף הגיע ממש בזמן הנכון: המשפחה היתה במצוקה כלכלית בגלל מצב בריאותו של בעלה של טומפקינס. "בכיתי משמחה שמצאתי את השטר. זה ממש עשה לי את היום".

 לפעמים, הנדיבות של בני מעוררת נדיבות של אחרים: ילד בן שמונה שמצא את השטר בחנות החליט להשתמש בו כדי לקנות צעצועים ולתרום אותם לגן ילדים באזור עני. לין אומרת כי בערך מחצית מהאנשים שמוצאים את השטרות של בני משתמשים בהם כדי להעביר תרומה או עזרה הלאה, למישהו נזקק יותר. אלה ששומרים את הכסף הם אנשים שבאמת נזקקים לו, ומשתמשים בו כדי לשלם על מזון או תרופות, בדרך כלל.

ומה עשה ג'ו רובינסון עם השטר שלו? ובכן, הוא נזכר במסלול טיול שעשה לפני זמן מה, ובנקודה מסוימת במסלול אליה הגיע רעב ומותש במיוחד. הוא החליט לקנות מגוון מוצרי מזון ומשקאות ולהציב אותם בנקודה הזו. "זה בהחלט שימח מאד את המטיילים שטיפסו לשם", הוא נזכר. "זו היתה הפתעה נעימה וממש לא צפויה עבורם – ממש כמו שהשטר של בני היה עבורי".

אז מיהו בני המסתורי? רובינסון סבור שיש כבר אנשים שיודעים את התשובה. "אני חושב שיש כמה בני אדם שראו אותו משאיר את השטרות. אבל הם שומרים על הפה שלהם סגור. הרצון שלו לתת בצורה כזו נוגע לליבם, ולכן הם מרגישים מחויבים לשמור על הסוד שלו".

תגיות:נדיבותכסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה