חדשות בארץ

"סוף לאבסורד": מהיום ניתן יהיה להדיח ח"כ המסית לטרור

חוק ההדחה אושר סופית במליאת הכנסת. על פי החוק, ניתן יהיה להדיח ח"כ המסית לטרור ברוב של 90 ח"כים

אא

מליאת הכנסת אישרה אמש (שלישי) את 'חוק ההדחה', המאפשר להדיח ח"כ ברוב של 90 ח"כים, בקריאה שנייה ושלישית.

על פי החוק החדש, מליאת הכנסת תוכל להדיח חבר כנסת בגין הסתה לגזענות ותמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל, ובלבד שבהדחה יתמכו 90 ח"כים.

החוק אושר ברוב של 62 ח"כים שהצביעו בעדו, בעוד 47 התנגדו אליו. במהלך הדיון הוצא ח"כ אילן גילאון (מרצ) מהמליאה לאחר שנקרא לסדר שלוש פעמים. הח"כים הערבים, ג'מאל זחאלקה ואחמד טיבי זעקו: "אנחנו פה, תבינו כבר, אנחנו פה".

על פי 'חוק ההדחה', ניתן יהיה להדיח ח"כ, בהליך ההדחה הבא: 90 ח"כים, מתוכם 10 ח"כים שאינם חברים בקואליציה, יחתמו על בקשת ההדחה. הבקשה תוגש ליו"ר הכנסת, שיעביר אותה לדיון בוועדת הכנסת. אישור הבקשה יחייב תמיכת רוב של שלושה רבעים מחברי הוועדה. לאחר אישורה של הוועדה, תאשר מליאת הכנסת את ההדחה באופן סופי.

משרתו של ח"כ שהודח תתפנה כעבור 14 ימים מיום ההדחה. בתקופה שבין החלטת הכנסת על ההדחה, ועד יום הפסקת הכהונה בפועל, הח"כ המודח לא יהיה רשאי להשתתף בישיבות הכנסת או בישיבות ועדה של הכנסת, אלא להצבעה בלבד.

על פי החוק, ח"כ שהודח יהיה רשאי לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון. עוד נקבע בחוק כי לא יהיה ניתן להדיח ח"כ בתקופת בחירות. (180 יום לפני יום הבחירות או מיום שהכנסת החליטה על התפזרותה).

עם אישור החוק, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "שמנו סוף לאבסורד: מי שתומך בטרור נגד מדינת ישראל ואזרחיה - לא יכהן בכנסת ישראל. כמו לכל דמוקרטיה בעולם, גם לדמוקרטיה הישראלית עומדת הזכות והחובה להגן על עצמה".

בתגובה להעברת החוק, צייץ ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, בטוויטר: "חוק ההדחה הוא כתם עכור על פניה של ישראל. ממשלת השנאה עסוקה רק בהגדלת הקרע שמאיים על מדינת ישראל יותר מכל אויב חיצוני".

תגיות:כנסתחוק ההשעיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה