חדשות בארץ

צה"ל נלחם בהכנסות ספר תורה

מדיניות חדשה בצה"ל אינה מאפשרת לקיים הכנסות ספר תורה בבסיסים. גם בני משפחה שהגיעו במיוחד מחו"ל נתקלו בסירוב

אא

טקס הכנסת ספר תורה אשר היה אמור להתקיים בבסיס רמון שבדרום בוטל ברגע האחרון, וזאת מאחר שראש אכ"א, האלוף חגי טופולנסקי, הורה שאין לאפשר את קיומו.

תורמי ספר התורה, בני משפחה אמידה מחו"ל, ניסו למחות בכל דרך ולהסביר שמדובר באירוע חגיגי שאותו הם תכננו מזה זמן רב. הם גם הגיעו לארץ במיוחד כדי לקחת חלק בטקס, אלא שדבר לא עזר, ובשל הביטול נגרם להם צער רב. בנוסף, נסוב  גם נזק כספי גדול, מאחר שתכניתם הראשונית הייתה לקיים תהלוכה ולערוך סעודה גדולה לחיילי הבסיס.

רק לאחר התערבותו של מפקד חיל האוויר התירו בצה"ל למשפחה לקיים את טקס כתיבת האותיות בבסיס, אך התנו זאת בכך שספר התורה יוכנס לארון הקודש בלי תהלוכה ובלי ריקודים ושירים. ברגע האחרון אפשרו להם גם לקיים תהלוכה קצרה בכניסה לבית הכנסת של הבסיס.

ומסתבר שזהו אינו המקרה היחיד, שכן מקרה דומה התרחש לאחרונה גם בבסיס צה"ל באזור רצועת עזה, שם הודיעו כי לא ניתן לקיים את טקס הכנסת ספר התורה, ולא  אפשרו לבני המשפחה אפילו להיכנס אל הבסיס. גם במקרה זה, אחרי שהפעילה המשפחה את קשריה התירו לה לקיים אירוע ללא ריקודים ושירים.

בצה"ל הסבירו בתגובה שיש מדיניות שאינה מאפשרת לתורמים להיכנס לבסיסים, אך הסבר זה קומם את המשפחות, שכן הן טענו כי מזה שנים שנהוגות בצה"ל הכנסות ספר תורה, ובכולן התקיימו טקסים, תהלוכות וסעודות.

תגיות:צה"להכנסת ספר תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה