בריאות ותזונה

מחקר: אלכוהול מגביר את הסיכון ללקות בשבעה סוגי סרטן

מחקר שנערך במשך עשור מורה: קיים קשר ברור בין צריכת אלכוהול לסיכון ללקות בשבעה סוגים שונים של סרטן

אא

המכון לחקר הסרטן האמריקני מצא כי אלכוהול מגביר את הסיכון לחלות בשבעה סוגי סרטן שונים, בהם סרטן שד, פה, ריאות, גרון ופי הטבעת.

המחקר נערך באוניברסיטת אוטגו שבניו זילנד במשך עשור שנים, וממצאיו לא מותירים מקום לספק: צרכני אלכוהול, גם קלים, הם בעלי סיכון גבוה יותר לחלות בסרטן מאשר מי שאינו צורך אלכוהול כלל.

מחקרים רבים עוסקים בעשורים האחרונים בשאלה האם מחלת הסרטן היא רק גזירה גנטית או גם תוצר של אורח חיים לקוי. במחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת הרווארד בארה"ב ובית החולים מסצ'וסטס ג'נרל בבוסטון ניתנת תשובה חד משמעית: קשר הדוק קיים בין אורח חיים לסיכון ללקות בסרטן.

מחקר שפורסם לפני כשנה בכתב העת הבריטי למלחמה בסרטן מצביע על כך שיותר מארבעה מתוך 10 מקרים של מחלת הסרטן ניתנים למניעה על ידי שינויים באורח חיים. החוקרים מסבירים כי בבריטניה לבדה ניתן היה למנוע קרוב ל-600 אלף מקרי סרטן בחמש השנים האחרונות, על ידי אורח חיים בריא יותר.

המסקנה העולה מן המחקרים מצביעה על כך שמירת אורח חיים בריא היא חיונית כדי להפחית את הסיכוי ללקות בסרטן. הפסקת עישון, הימנעות מאלכוהול, שמירה על משקל גוף תקין ופעילות גופנית קבועה הם המתכון לחיים ארוכים ובריאים יותר. הקפדה על תזונה בריאה, הפחתת מצבי לחץ, שנת לילה תקינה, שתיית מים, נטילת תוספים במידת הצורך ועוד עשויים להפחית באחוזים נוספים את סיכויי התחלואה והתמותה מסרטן.

תגיות:אלכוהולסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה