חדשות בארץ

הקץ לשניצל ולצ'יפס: משרד הבריאות יפקח על האוכל בצהרונים

הצעת חוק חדשה קובעת כי משרד הבריאות יפקח על האוכל שניתן לילדים בצהרונים. הקנס על אי ציות לתקנות: 6000 שקלים

אא

בשורה לכל ההורים החרדים לתזונת ילדיהם: ועדת הבריאות של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק הקובעת כי משרד הבריאות יפקח על המזון שניתן בצהרונים.

הצעת החוק היא פרי יוזמתה של ח"כ רחל עזריה (כולנו) והיא קובעת כי איכות וכמות המזון שניתן בצהרונים יהיו תחת פיקוח הדוק של משרד הבריאות, זאת כאשר המשרד יקבע מראש מהו הרכב המזון שיינתן לילדים ומהם הערכים התזונתיים שעליו להכיל. מפעיל הצהרון וספק המזון יחויבו לפרסם את הרכב המזון ואת ערכיו באופן שיהיה גלוי להורים ולתלמידים. הקנס על כל הפרה יעמוד על 6000 שקלים. בנוסף, מפקחים מטעם משרד הבריאות יטלו בקביעות דגימות מזון מהצהרונים כדי לבצע בהן בדיקות מעבדה.

מנהלת המחלקה לתזונה במשרד הבריאות, ציינה כי הפיקוח נצרך ביותר, מאחר שיש כיום בעיית השמנה קשה בקרב ילדים (על פי דו"ח ה-OECD ישראל נמצאת במקום ה-11 מתוך 33 חברות הארגון בנוגע להשמנת יתר בקרב ילדים ו- 26% מילדי המדינה סובלים מעודף משקל). כמו כן היא הוסיפה שיש בארץ לא מעט ילדים עם חסרים גדולים במזון.

להורים שחוששים מכך שילדיהם לא יסתדרו עם האוכל הבריא, מדגישה ח"כ עובדיה: "לא נגיע לקינואה אורגנית, אלא נישאר עם אוכל ביתי ועם מרכיבים איכותיים . יהיה מאתגר, אבל נצליח". עזריה גם הדגישה כי הצעת החוק אינה כוללת תוספת עלות תקציבית על זו הקיימת כיום.

תגיות:מזוןצהרונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה