חדשות בארץ

טראמפ לרוסיה: "אני מקווה שתפרסמו את המיילים של הילרי קלינטון"

בצעד חסר תקדים הביע אתמול המועמד הרפובליקני לנשיאות תקווה כי הרוסים הצליחו לפרוץ לשרת המחשבים של קלינטון

אא

המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונאלד טראמפ, יצר אתמול תקדים חדש בפוליטיקה האמריקאית: במהלך מסיבת עיתונאים שקיים בפלורידה, הוא הזמין את רוסיה לפרוץ לשרת המחשבים של הילרי קלינטון.

"רוסיה, אם את מקשיבה, אני מקווה שאת מסוגלת למצוא את 33,000 המיילים החסרים. אם תפרסמו אותם, התקשורת שלנו תגמול לכם בגדול", אמר טראמפ, מתייחס למיילים שנמחקו מהשרת הפרטי של הילרי קלינטון, שנמסר לרשות ה- FBI לצרכי חקירה לאחר שהתברר כי נהגה להשתמש בכתובת מייל פרטית לניהול ענייני מחלקת המדינה. קלינטון טענה שהמיילים החסרים נמחקו מאחר שעסקו בעניינים אישיים כמו ארגון החתונה של ביתה צ'לסי, אבל לא כולם, כמובן, קיבלו את ההסבר שלה. טראמפ העלה את נושא המיילים בעקבות שאלות עיתונאים על האופן בו רוסיה נראית כמסייעת לו בקמפיין שלו, מאחר שבחרה לפרסם דרך ויקליקס חומר שהשיגה משרתי המפלגה הדמוקרטית, בדיוק ערב הועידה הדמוקרטית שמכתירה ברופאן רשמי את קלינטון למועמדת המפלגה לנשיאות.

התגובות הכעוסות לאמירתו של טראמפ לא אחרו להגיע: הקמפיין של קלינטון מיהר לטעון שטראמפ הוא איום לביטחון הלאומי בכך שהוא מעודד מעצמה זרה לבצע ריגול בארצות הברית. מומחים למודיעין ציינו כי דבריו של טראמפ מעמידים בסימן שאלה את יכולת השיפוט שלו. אם טראמפ סבור – כפי שסבורים רבים – שהמיילים שנמחקו מכילים למעשה מידע מסווג, להימצאותם בידיה של רוסיה יש השלכות חמורות על בטחונה של ארצות הברית.

"דונאלד טראמפ היום צידד שוב ברוסיה. הוא ביקש מהרוסים שיתערבו בפוליטיקה האמריקאית", אמר ראש ה- CIA  לשעבר ליאון פאנטה בנאום שנשא לפני הוועידה הדמוקרטית אתמול. "טראמפ מבקש מאחד האויבים שלנו לנקוט בפעילות מודיעינית כנגד ארצות הברית של אמריקה כדי להשפיע על הבחירות".

דובר של טראמפ אמר בתגובה כי טראמפ לא 'הפציר' ברוסים לפרוץ לחשבון של הילרי קלינטון, בעוד טראמפ עצמו כותב בטוויטר: 'אם למישהו יש את המיילים של הילרי, אולי הם צריכים לחלוק אותם עם ה- FBI!'

תגיות:דונאלד טראמפרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה