בריאות ותזונה

זהירות: עובדים בישיבה מול מחשב? אתם עלולים למות

מחקר חדש בבריטניה קובע: נדרשת לפחות שעה של פעילות גופנית על מנת לצמצם את הנזק שנגרם מישיבה במשך שמונה שעות

אא

עובדים בעבודה משרדית? המחקר הבא בשבילכם: נדרשת לפחות שעה של פעילות גופנית על כל 8 שעות עבודה ליד שולחן על מנת לצמצם את הנזק שנגרם מהישיבה הממושכת – כך עולה ממחקר חדש שנערך בבריטניה ופורסם ב'גרדיאן'.

המחקר מבוסס על נתונים שנאספו על פרקי זמן ארוכים של עד 18 שנה, וכלל יותר ממיליון בני אדם מעל גיל 45. מן הנתונים מסיקים החוקרים כי עבודה משרדית ללא פעילות גופנית מגבירה את הסיכון למות.

ממצאי המחקר מצביעים על כך שהסיכון של אנשים שיושבים שמונה שעות ביום - בלי פעילות גופנית - למות, הוא 9.9%. לעומת זאת, אנשים שיושבים פחות מארבע שעות ונמצאים בפעילות של לפחות שעה ביום נמצאים בסיכון של 6.8%.

עוד עולה מהמחקר כי שעה אחת של פעילות גופנית מתונה, כגון הליכה של 5-6 ק"מ או רכיבה רגועה על אופניים במהירות 16 קמ"ש, מספיקה כדי לבטל את השפעותיה המזיקות של הישיבה הממושכת.

פרופ' אולף אקלונד מבית הספר למדעי הספורט של נורבגיה ואוניברסיטת קיימברידג, ראש צוות המחקר, אומר: "לא חייבים לעשות ספורט ולא חייבים ללכת לחדר כושר. אפשר לעשות קצת הליכה מהירה בבוקר, בהפסקת צהריים או אחרי ארוחת הערב. אפשר לחלק את הפעילות על פני כל היום, אבל היא צריכה להימשך שעה אחת לפחות".

פרופ' אקלונד מציין גם הפסקות של חמש דקות בכל פעם יכולות להועיל: "לא קל לבצע פעילות גופנית שעה ביום. אני לא יודע אם זה יותר מדי לבקש שרק חלק משלוש השעות הללו יוקדשו לפעילות גופנית. הפסקה של חמש דקות בעבודה בכל שעה, יכולה להיות יעילה. זה צריך להיות אינטרס של המעסיקים להביא לשינוי התרבותי הזה".

תגיות:עבודהמחשבבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה