חדשות בארץ

חודש אחרי הפיגוע: נעצרה החוליה שסייעה לרצוח את הרב מיכאל מרק הי"ד

במהלך הלילה נעצרו קרוביו של מוחמד פקיה, שסייעו לו להסתתר לאחר הפיגוע. בסך הכל נעצרו עשרה סייענים, ביניהם סוחרים באמצעי לחימה שסיפקו את הנשק

אא

כוחות צה"ל פשטו הלילה (שני) על העיירה דורא באזור חברון, ממנה יצאה חוליית המחבלים שרצחה את הרב מיכאל מרק הי"ד בפיגוע ירי בכביש 60 לפני כחודש.

במהלך הפשיטה, עצרו כוחות הביטחון את אחיו של מבצע הפיגוע, את אחיו של הנהג ברכב הפיגוע, וכן כמה מבני דודיהם. בסך הכל נעצרו לאחרונה עשרה סייענים וקרובי משפחה, ביניהם סוחרי אמל"ח שסייעו למחבל לרכוש את הנשק באמצעותו ירה ברכבה של משפחת מרק.

מוחמד פקיה (29), המחבל שירה לעבר רכבה של משפחת מרק, חוסל בביתו לפני כשבוע, במהלך חילופי אש בעת ניסיון מעצרו. פקיה, תושב חברון, היה כלוא בישראל בין השנים 2006‑2010 בעקבות מידע מודיעיני שחשף כי גויס לחולית הג'יהאד האסלאמי, ופעל להקמת מעבדת חבלה. הוא שוחרר אחרי שריצה את תקופת מאסרו בת הארבע שנים, ורצח את הרב מיכאל מרק הי"ד.

לפני מספר שבועות, שלושה ימים לאחר הרצח, נעצר מוחמד עמאירה, תושב דורא כבן 38. עמאירה הוא איש הביטחון הלאומי של הרשות הפלשתינית.

עמאירה נעצר בעקבות מידע מודיעיני, ומעצרו הוביל חשיפת החוליה כולה. בחקירתו, הודה עמאירה כי הוא נהג במהלך הפיגוע, כאשר פקיה שיש לצדו ביצע בפועל את הירי הקטלני. עמאירה הוסיף כי פקיה תכנן לבצע פיגועי ירי נוספים באזור.

המידע שמסר עמאירה הובילו לחשיפת החוליה כולה. חבריה החוליה, רובם קרובי משחתו של פקיה, סייעו לו להתחבא בדירות מסתור בצוריף שבנפת חברון, עד שחוסל, כאמור, על ידי כוחות הביטחון לפני כשבוע.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה