צניעות האשה
אהבה לרגע: "האם את קופסא של חמוצים, שכל אחד שרוצה מושיט יד וטועם?"
"פגשתי פעם בחורונת חמודה שהיה לה קשה לקבל את הדברים. היא הבטיחה לי בעיניים נוצצות, שאצלה זה לא כך והם אפילו הבטיחו זה לזו להינשא. חצי שנה אחר כך היא הגיעה כאובה להודות, שהבינה מאוחר מידי שאלו לא סתם סיפורים" – פנינה לשם בטור מיוחד על פיתויים ואהבת אמת. טור רביעי בסדרה
- פנינה לשם
- פורסם כ"ו תמוז התשע"ו |עודכן
רבים משתמשים בסלנג לועזי נפוץ כשמדברים על קשר. משבררנו מה משמעות הסלנג בעברית, הופתענו למקרא התרגום, "להשתמש ולזרוק". ממש כך.
את חייבת לדעת את האמת. המילים היפות בהן הוא מחמיא לך מ-ש-ק-ר-ו-ת.
את המילים הנעימות הללו הוא מדקלם, כדי להשיג את הרצון שלו. הוא יודע שבמילים האלה הוא קונה אותך! הוא אינו חש כלפייך רגש אמתי. לא אוהב אותך באמת. אחרי שימלא את רצונו- את כבר לא תענייני אותו. לא תהיה לו בעיה לזרוק אותך ולעבור הלאה!!
זו אהבה ל'רגע', תחושת אהבה מדומה, שנשארת אך לרגע. וכשחולפת, משאירה אותך פצועה ומרוקנת.
כל עוד את מספקת את היצר שלו, יש ברשותו מאגר שלם של מילים יפות ומרגשות. אך כשימאס לו, הוא ינטוש אותך ויחפש גירוי אחר!!!
כמה בנות נמסות ממש כש'הוא' מצהיר כי 'רק אותך אני אוהב' ו- 'רק בך אני רוצה'. הפסיקי להתרגש! אין פה אף כוונה אמתית! את המילים הללו הוא אמר גם לזו שהייתה לפנייך ויאמר גם לזו שתגיע אחרייך.
גם אם אולי ובאותו הרגע, נראה לו שהוא אכן מתכוון לכך, זה לא יחזיק מעמד במבחן המציאות.
אל תהיי פראיירית! אל תאמיני! אל תמכרי את עצמך ותפקירי את הכבוד שלך בשביל כמה מילים של חנופה!
רק הגבר שיוכיח התחייבות ורצינות תחת החופה, שם שני חצאי הנשמות של שניכם יתאחדו לנשמה אחת (כמבואר בספר הזוהר הקדוש), הוא היחיד, האמתי והנכון עבורך!
"אני לא פראיירית!"
האם את קופסא של חמוצים, שכל אחד שרוצה מושיט יד וטועם?!
האם את שוות ערך לאותה עגבנייה הזרוקה בין מלאי העגבניות על דוכן השוק, שכל עובר אורח טועם, בודק את הטריות, משווה בין העגבניות וממשיך הלאה?
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אם יש לך אח בגילאי העשרה, תדעי לספר טוב ממני, כי הרבה פעמים אח בגילאים האלה לוקח 'חסות' על האחות (גם אם לא התבקש...).
הוא בוחן בשבע עיניים עם מי את מסתובבת ומה רוצים ממך, וכשמשהו או מישהו לא מוצא חן בעיניו, הוא הראשון שמזדעק /כועס/ מתנגד בתוקף ואולי אפילו מראה את נחת זרועו לאותו אחד.
מה אכפת לו? למה דווקא לו זה מציק כל כך?
שלושה מאפיינים יש באחיך, שגורמים לו להגיב כך:
1. הוא בן.
2. הוא בגילו של אותו אחד.
3. הוא בסגנון דומה לאותו אחד.
מה שגורם לכך ש... יש לו את אותו הראש!!
מי כמוהו יודע מה אומר המבט של המתבוננים בך (מבט גס ומזלזל בערך האמתי שלך).
מי כמוהו יודע אילו מחשבות עוברות בראש...
מהמקום הזה בדיוק, הוא ל א מסוגל לחשוב שאת אותם המחשבות / המעשים שהוא / האחרים עושים, יעשו על.. אחותו!
אדם שאינו שומר מצוות התבטא פעם ואמר "אני מאוד מחכה לילד. אבל מקווה שזה יהיה בן. לא בת. לבנות היום מתייחסים כמו לזבל...", (סליחה על הביטוי!.. ציטוט מהמקור).
כשמתפעלים ממך, מסתכלים עליך - זה לא מראה על כבוד. זה מראה על זלזול. זה אומר שאת חפץ. גוף. לא מעבר.
מי שיודעת כמה היא שווה- לא מפחדת שיוותרו עליה.
כשאת פוגשת בנות שהתפתו - רחמי עליהן! הן כל כך תמימות!! ויש מי שמנצל את זה, ועובד עליהן.
כואב לי כל כך בכל פעם שאני פוגשת עוד אחת כזו, ועוד אחת...
כולן בתחילה הצהירו ש"אצלי זה אחרת!" ואצל כולן הסיפור המוכר חזר על עצמו והסתיים באותה נקודה,
בתחילה, הוא אמר ש'הוא אוהב אותה' ושהיא 'הכל בשבילו'. הוא קנה אותה. היא האמינה ש"אצלה זה באמת" ונתנה את כל כולה.
...גם סופו של הסיפור זהה -
נמאס לו, שיעמם, הוא רצה לגוון. זרק אותה ועבר לאחרת. היא נשארת מרוקנת.
הידעת?!
סקר שנערך בין "זוגות" לא נשואים העלה, כי ברוב מוחלט של המקרים, היא תפסה את הקשר כקשר רציני והייתה מעוניינת להמשיך בו, ואילו הוא הודה כי אינו מעוניין בקשר קבוע ותמידי, אלא רק בקשר עכשווי.
פגשתי פעם בחורונת חמודה שהיה לה קשה לקבל את הדברים. היא הבטיחה לי בעיניים נוצצות, שאצלה זה לא כך והם אפילו הבטיחו זה לזו להינשא. חצי שנה אחר כך היא הגיעה כאובה להודות, שהבינה מאוחר מידי שאלו לא סתם סיפורים.
ישנם גם מקרים קיצוניים וכואבים יותר, כמו למשל זו שלאחר שהחליטה להתחזק, פנתה לחבר (זה שאמר לה שהיא 'הכל בשבילו'), בבקשה שיעזוב אותה. מה הייתה תגובתו? "אין בעיה. הרגע אנו נפרדים. ממילא יש לי מלבדך עוד שלוש...".
אחר הודה ברגע של גילוי לב: "אני לא באמת רואה את זו שעומדת מולי. רק איך לגרום לה לספק את רצוני. היא עצמה לא מעניינת אותי(!!)".
"לא הורסים הווה, בשביל עבר שאין לו עתיד"
"מעשה באדם שחשק באחת, ומרוב חשקו נעשה חולה מאוד, ואמרו הרופאים שהוא עומד למות בחוליו, ואין לו רפואה אלא על ידיה. שאלו את החכמים האם מותר הדבר, (כי הרי זה פיקוח נפש ממש!) וענו החכמים: "ימות, ולא יעשה כך" ... אמרו: לפחות ידבר איתה מאחורי הגדר. אמרו החכמים: "ימות, ולא יספר איתה." ומדוע? מפני שבנות ישראל אינן הפקר!"
(מסכת סנהדרין)
אלו לא סיפורים דמיוניים. אלו סיפורים קיימים.
אחת כזו, מהקשר הראשון נפגעת. מהשני- נשברת. בשלישי- כבר מאבדת אמון! לחתונה היא מגיעה בלי יכולת להאמין ולאהוב. פוחדת ששוב תתאכזב ותיעזב.
לך – יש רגש נאמנות טבעי. לו – אין. הוא פועל לפי דחפים והנאה של אותו הרגע.
את- מפתחת קשר חזק של תלות, מה שיגרום לך להרגיש אחר כך אבודה. הוא- איננו נקשר נפשית.
וכך, משהסתיים הקשר, את שוחה בים של דמעות בעוד הוא שוחה... בחוף הים...
הידעת?!
היהדות מגינה על זכויות האישה ושומרת עליה מפני ניצול ופגיעה. על כן, רק לאחר שבן זוגה נשבע לה תחת החופה, לקשר טהור של נאמנות ומחויבות, הם מותרים זה לזו.
אנן סהדי {אנו מעידים} איך החתן {פלוני} אמר לה לכלה {אלמונית} הוי לי לאנתו כדת משה וישראל {תהיי לי לאישה כדת משה וישראל}, ואנא במימרא ובסייעתא דשמיא{ואני בעזרת ה'} אפלח {אעבוד} ואוקיר {אכבד} ואזון ואפרנס ואכלכל ואסובר ואכסה יתיכי {אספק מזונותייך וכן כל צרכייך. בגדים, דירה וכד'.} כהלכת גוברין יהודאין {כמשפט הגברים היהודים} דפלחין ומפרנסין ומכלכלין ומסוברין ית נשיהון {שמפרנסים וזנים ומספקים את כל צרכי נשותיהם} בקושטא {בנאמנות}. ויהיבנא ליכי מהר כסף זוזי דחזי ליכי {ונותן אני לך מוהר הראוי לך, -מתחייב על סכום מסוים בכדי שיהיה לאישה את הביטחון בנישואין שלא יהיה בעיניו קל לגרשה-}, ועלי מזונותייכי וכסותייכי וספוקייכי {עלי כי צרכייך} ומנדע יתיכי כאורח כל ארעא { התחייבות לחיי אישות כדרך העולם}... התנאים שהתנו ביניהם שרירין וקיימין... ולא יישא ולא ישדך ולא יקדש שום אישה אחרת עליה...ולא יצא מארץ ישראל כי אם ברשותה ובהסכמתה {מחשש שלא יספק צרכיה כראוי, או שייעלמו עקבותיו ותישאר עגונה}... והכל שריר ובריר ואמת ונכון וקיים. {וחותמים החתן והעדים}
לרכישת הספר בהידברות שופס חייגו 073-222-12-50, או לחצו כאן.
החליפו עכשיו את אפליקציית טיקטוק בהידברות Shorts וצפו בתוכן איכותי ומחזק.
לחצו כאן להורדה >>