חדשות בארץ

חייל המארינס שעלה ארצה: ניצל שלוש פעמים באפגניסטן, בזכות מזוזה קטנה שעברה מדור לדור 

218 יהודים עשו עלייה ב-10 הימים האחרונים, אחד מהם הוא סטיבן ריץ' – חייל מארינס בן 24, שהגשים את חלומו לאחר שניצל באורח ניסי מהתופת באפגניסטן. בזכות מה? מזוזה אחת קטנה, שמאחוריה סיפור מרגש במיוחד

חייל המארינס סטיבן ריץ' חייל המארינס סטיבן ריץ'
אא

השבוע הגיעו ארצה דרך ארגון 'נפש בנפש' – 218 יהודים מצפון אמריקה, שעשו עלייה. ביניהם היה גם סטיבן ריץ' בן ה-24, לוחם מארינס לשעבר, שבאורח ניסי למדי ניצל שלוש פעמים, בעת שירותו הצבאי באפגניסטן.

מה הציל אותו מהתופת ההיא? מזוזה קטנה שתלויה על הדסקית הצבאית שלו, ונושאת מאחוריה סיפור מרגש במיוחד: מסתבר שאת המזוזה הקטנה (שעוברת במשפחתם מדור לדור) נשא גם סבו של ריץ', שלחם נגד הגרמנים במלחמת העולם השנייה. "לפני שעזבתי את הבית לתקופה הראשונה שלי באפגניסטן, אבי נתן לי את המזוזה הזו, ונשאתי אותה על צווארי בכל מסעותיי הצבאיים".

פעמיים ביקר ריץ' באפגניסטן. שתי תקופות זמן שונות במהלכן התפוצצו בקרבתו שלושה מטענים, אך באורח ניסי למדי - מכולם יצא ללא פגע. "באחד הפיצוצים, ממש אחרי שהרוחות שקטו, שמתי לב שהמזוזה שעליי קצת התעקמה. כשסיפרתי את זה לאבי הוא אמר לי שזה בזכות המזוזה, ושסבא שומר עליי מלמעלה".

חודשיים בלבד לאחר שהשתחרר מהשירות, קנה כרטיס ONE WAY לישראל. "סיפרו לי הכל על תהליך העלייה, והבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות. התאהבתי בישראל כבר בפעם הראשונה שביקרתי בה, וידעתי שמתישהו זה יקרה. אמנם היה קצת קשה להיפרד מהמשפחה, אבל אבא שלי מאוד גאה בצעד הזה ובהחלטה שקיבלתי, ומצפה להגיע לביקור בזמן הקרוב".

תגיות:יהודיםעלייהאפגניסטןארה"במארינס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה